1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Apua tarvitsisin...

Viestiketju DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit -osiossa. Ketjun avasi SSatu 22.02.2009.

1. SSatu

SSatu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!
    En ole aivan varma, onko tämä oikea paikka kirjoittaa tästä ongelmasta tänne. Olen kuitenkin aivan tietämätön mitä pitäisi tehdä, tarvitsen kipeästi apua.
    Minulla on elokuva koneella, joka näkyy normaalisti Windows media playerilla, BS.player proolla....
    Mutta siitä puuttui suomenkielinen tekstitys, asensin koneelle Subtitle Workshop-ohjelman, löysin juuri sopivan tekstityksen, oli oikeassa ajassa. Mielestäni kaikki sujui hyvin, tallensin suomi-tekstityksen elokuvaan. Tämän jälkeen elokuva ei näkynyt tekstityksen kanssa millään ohjelmalla,ei windows media playerilla, ei BS. player proolla ja latasin jopa DivX playerin, eikä näkynyt millään.
    Windows media player sanoo näin; Windows Media Player ei voi toistaa tiedostoa. Media Player ei ehkä tue tiedostotyyppiä tai pakkauksenhallintaa, jota tiedoston pakkaamiseen käytettiin.
    BS. player pro ja DivX player sanoo; elokuva ei ole kelvollinen Vin-32 sovellus.
    En ymmärrä miksi se näkyy ennen tekstitystä, muttei sen kanssa.
    Olen aika onneton tietokoneiden kanssa, olisin kiitollinen jos joku minua viisaampi osaisi neuvoa minua tämän asian kanssa, jotta onnistuisin.
    Kiitos!

2.  
  3. pentsu

pentsu Active member

Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Jos tekstien ajastus oli oikein, sun ei tarvitse tallentaa mitään. Tekstit pitää olla vain nimettynä samaksi elokuvan kanssa näin: elokuva.avi, ja tekstit elokuva.srt, tai elokuva.sub ELI nimeät tekstitykset samaksi elokuvan kanssa tiedostopäätettä lukuunottamatta. Huom! Tekstien pitää olla myös samassa kansiossa elokuvan kanssa. Sitten vaan avaat leffan sillä BS-playerillä ja vot!. Media player tarvitsee tekstejä varten codekit. Esim. ffdshow on ihan jees.

4. SSatu

SSatu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vastauksesta, sain tekstin toimimaan=)
    Entä jos poltan elokuvan DVD:lle, ja minulla on samassa kansiossa elokuva ja tekstit. Niin voinko polttaa DVD:lle koko kansion, että kun katson DVD:tä, niin tekstitykset näkyvät automaattisesti?
    Olisin kiitollinen, jos joku voisi neuvoa vielä tässä, ja jos se on kamalan monimutkaista, niin mieluiten rautalangasta vääntäen;)

5. Noranti

Noranti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Periaatteessa kyllä. Tietokone toistaa ainakin entiseen tapaan, erillisessä DVD-soittomessa tarvitsee yleensä kaukosäätimellä napsauttaa teksti varta vasten päälle.

6. pentsu

pentsu Active member

Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Edellyttäen, että dvd soitin tukee DIVX:iä. Jollei, täytyy avi tiedosto convertoida dvd:ksi. Ite olen käyttänyt convertxtodvd:tä

7. Jereh

Jereh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vois tähän samaan ketjuun heittää semmosen kysymyksen, että jos polttaa tavallisen DVDRip leffan levylle ja kattoo sitte DVD soittimella niin onko siinä ihan paska kuvanlaatu vai tavallinen DVD kuvanlaatu.

8. WillKane

WillKane Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se riippuu siitä miten DVDRippi on tehty.

9. Alicia00

Alicia00 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla myös siihen liittyen ongelma.Omistan Dvix:ä tukevan DVD laitteen,johon voin kytkeä leffat vaikka muistitikun kautta laitteeseen.Ongelma on että miten saan myös tekstit näkyviin?Olen koittanut laittaa sekä elokuvan että tekstit muistikortille,mutta tekstit ei kuitenkaan näy.Pitääkö jollain ohjelmalla yrittää "liittää" noi yhteen?Koska kaukosäätimelläkään en pysty tekstejä valitsemaan..Kiitos jo etukäteen!

10. WillKane

WillKane Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos video- ja tekstitiedosto ovat samassa kansiossa ja samannimisiä eivätkä tekstit silti näy niin todennäköisesti ainoa ratkaisu on koodata video uudelleen tekstit mukana tai muuttaa molemmat DVD-videoksi.

11. Alicia00

Alicia00 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    hmm..tekstityksiäkin näyttäis olevan ainakin 5 eri laatua koneella,ja niillä oon kokeillu laittaa.Mites tuo muuttaminen DVD-videoksi käytännössä tapahtuu?Kokeilin eilen VobSub ja DVDSanta ohjelmaa mutta en tajunnut niistä mitään!

12. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Subtitle Workshop on kätevä ohjelma ajastaa tekstitys videon kanssa. Tai tallettaa toiseen formaattiin.
    Jos tekstitys on jo oikeassa synkassa videon kanssa tätä ei tarvi.
    Samaisella ohjelmalla moni ne sumennokset tekee alkuperäiseen tekstitykseen.

Videon kanssa saa tekstityksen näkymään kun vaan katseluohjelmassa avaa sen tekstityksen, jostain valikosta.
    VLC:ssä joutuu valikosta Avaa... sen videon valitsemaan ja valitsemaan sitten myös halutun tekstitystiedoston.
    Jos videolla ja tekstityksellä on sama tiedoston nimi, niin moni toisto-ohjelma silloin tuplklikkauksella videota lataa se tekstityksen heti mukaan ja näyttää sen.
    Toisto-ohjelman asetuksista voi joutua säätämään asioita, että se subikin näkyy.
    Subin nimessä saa olla lisänä maatunnuskin, jolloin toistimen subi valikko näyttää sillä eroon, valittavat.
    (leffa.avi, leffa.fin.srt, leffa.eng.srt)

Erillisen dvd-toistimen ominaisuuksista kiinni, miten se tekstitys pitää olla ja miten saadaan näkymään.

Siinä on sen DVDRipin kuvanlaatu.
    ConvertXtoDVD ohjelmalla esim. kun tekee DVD:n, niin vaikkapa 640x272 Ripistä se suurentaa DVD:n 720x576 resoluutioon (mustaa videon ylä- ja alapuolelle).
    Aivan samoin kuin vaikka Photoshopilla jpg kuvan suurennus. Alkuperäisen 2:n pikselin väliin kun lisätään uusi, niin sen värisävyksi lasketaan keskiarvo niistä 2:sta. Näennäisesti resoluutio kasvaa, ei ole mosaiikkia. Mutta lisätyt pikselit eivät ole oikeata informaatiota, joka näkyisi jos saisi alkuperäisen dvd:n jossa 720x*** pikseliä videota.
    Hieman paremmalta resoluution kasvamisen myötä voi näyttää.
    Pakkakauksen, käytetty videokodekki, muuttaminen toiseksi, konvertointi, helposti vääristää värisävyt, epäterävämpää kuvaa yms. Joten suttuisempi tulos voi olla.
    Kauneus on katsojan silmässä.
    Muunnat jollain ohjelmalla ja talletat kovolle DVD kansiot, katsot miellyttääkö tulos ja sitten kasiosta poltat dvd:ksi.
    ConvertXtoDVD valikoissaan sisältää 'Polta jo muunnettu kovolta DVD:ksi'
    Eikä ko kansiota (Video_TS) ole tolla ohjelmalla tarvinnut tehdä, jotta se polttaa dvd:n siitä.

Yks 200MB kokoon kutistettu tunnin video nyki dual core prossullakin, oli pakko muuttaa dvd:ksi ja katsoa 4GB vobit kovosta.
    Suttunen kuva oli, mutta se oli paskan Ripin vika. Tod.näk. jo ripatusta oli kutistettu lisää. Ja mulla tuli yks muunnos lisää, harvaksi mpeg-2:ksi.

Jaa tämä sivu