Hei Ongelmaa kun taas pukkaa niin ajattelin kysäistä täältä neuvoa. Minulla on siis uudessa koneessa kaksi kovalevyä. Toinen Patriot extreme performance SSD-levy, jolle asensin windows xp:n. Toinen on samsungin 1TB sata2 7200rpm kovalevy, johon ei jostain syystä pääse käsiksi. Levy ei näy omassa tietokoneessa tai levynhallinnassa. Laitehallinta levyn kuitenkin näyttää ja ilmoittaa että levy toimii kunnolla. Mulla ei oikein riitä koneen/asiantuntemus määrittämään missä mahtaa olla vika.
Käynnistä -> Suorita -> diskmgmt.msc Siellä pitäisi näkyä jokin asema siellä alhaalla siinä palkkilistassa ja muistaakseni keltainen kolmio siinä kohdalla. Mutta tämä asema ei kuitenkaan näy siinä ylhäällä olevassa listassa missä sinun windows asemasi näkyy. Eli menet sinne alas ja klikkaat hiiren oikealla sitä asemaa ja valitset: ''Ota asema käyttöön'' 'Tuo asema listaan'' tai jotain tähän suuntaan. En nyt tarkkaan muista vaikka juuri itse lisäsin kaverilta lainaamani kovalevyn koneeseeni ja se ei näkynyt omassa tietokoneessa, mutta tällä operaatiolla se alkoi näkyä omassa tietokoneessa!
Niin joo, se vaatii sen alustuksen tuo toinenkin levy tietty. Ei oikein raksuta välillä. Tuolla disk managementissä molemmat kovalevyt ovat tosiaan siinä alapalkissa, mutta vain SSD näkyy ylälistalla. Hiiren oikealla napilla saan vaihtoehdoksi vain että new partition eli ositustako se sitten meinaa. onko se tarkoitus tehdä ennen alustusta vai?
Tunteepa sitä itsensä taas tyhmäksi. No, ei ole onneksi ensimmäinen kerta Varmistetaan nyt vielä, etten tee mitään hölmöä: Osioin siis tuon kovalevyn ensin ja sen jälkeen alustan ja otan käyttöön? Mitäs nuo new partition wizardin ehdottamat primary partition ja extended partition ja logical drive ovat kun ei vanha oikein tajua. Jos haluan tuon levyn osioida vaikka niin, että luon pienehkön osion asennettaville ohjelmille ja loppu levystä on sitten tallennustilaa? EDIT Tai eipä mitään enää. Sain homman toimimaan. Kiitoksia neuvoista taas kerran.