Eli, olen kellotellut minun 8800gts näytönohjainta ja en oikein ole varma olenko ymmärtänyt kellotuksen oikein. Sain vedyttyä hikisesti 3DMark06 asetuksilla, käytin rivaturner 2.22v. -core clock 808 -Shader clock 2023 -Memory clock 1094 Asetukset tuntuivat olevan aika tapissa kun näytönohjain lakkasi pari kertaa toimimasta, mutta sain kuitenkin testin vedettyä. Prossuna minulla on Q6600 3.6 asetuksilla. Pisteitä rapisi kokoonpanolla 16018. Lämmöt eivät kerenneet nousta kummassakaan komponentissa yli 60C, vaikkakin minulla on vakio coolerit kiinni. Haluaisin vain tietää olenko kohta poksauttamassa näyttistäni. Otan myös mielelläni parempia vaihtoehtoja taajuuksiin vastaan. Millaisilla asetuksilla voisin käyttää näyttistä 24/7 käytössä? Tämmöisillä olen pystynyt pelaamaan hyvin yli 3h Crysista ja far cry 2 ja muita pelejä. -core clock 790 -Shader clock 1970 -Memory clock 1074 Voisiko noita jollain lailla parannella, olisiko muita mahdollisuuksia saada näyttiksestä kaikki irti pelaamiseen? Tietysti olematta riskirajoilla. Kokoonpanoni on kokonaisuudessa. emolevy = Abit ip35 pro prossu = Intel q6600 näyttis = 8800 gts 512 kotelo = NZXT Lexa virtalähde = Corsair 620w 620HX käyttöjärjestelmä = vista 64 Ultimate muistit = 4GB Dual Kit DDR2-800 F2-6400CL5D-4GBPQ 5-5-5-15 Kiitos kaikille vastaajille.
Vastasit viestissäsi itse tuohon jo. Kun kokoonpano menee epävakaaksi on raja tullut vastaan, (jos olet toiminut kellottamisessa oikein). Suosittelisin ajamaan Primea ja FurMarkkia (pitkään) ja katsomaan kaatuuko. Jos kaatuu, niin säätämistä tai kelloja alaspäin. Ja seuraa lämpöjä. Tähän ei ole vastausta; jokainen komponentti on oma yksilöntä, eikä niille ole tiettyjä rajoja mihin ne pääsevät. Muistit puuttuvat.
Joo olen ajellut Primea ja kone ei ole kaatuillut. Ovatko pisteeni hyvät suhteessa kelloihin ja koneen osiin ja kuinka olisi helppo nostaa pistemäärää? Muisteina minulla on G.Skill 4GB DDR2-800 5-5-5-15 Voisiko olla, että prossun voltit ovat liian pienet kun kone kaatui kerran pienen pelaamisen aikana ja näyttöön tuli bluscreen. Prossuna Q6600 3.6 v.1.3725, mietin vain jos nostaisi yhdellä pykälällä 1.3825? Vai ovatko voltit silloin jo liian korkeat? Millaisella ohjelmalla olisi hyvä tarkastella prossun lämpöjä, kun Hwmonitor ja Abitin Uguru ovat molemmat todella huonoja, Hwmonitor ilmoittaa prossun lämpötilaksi 251 ja taas Uguru on monta kertaa kaatanut koneen. Tämä ei kyllä kuulu aihe alueeseen, mutta ajattelin jos tämäkin voisi tähän samaan laittaa. Kiitos jo etukätään kaikille!
On hyvät pisteet osillesi. Enemmän pisteitä ja oikeaa käytännön hyötyä saat hankkimalla paremmat osat, erityisesti vaihtamalla näytönohjaimen. Oikeaa pelillistä tehoa et enempää saa kellottamalla noista luvuista. Kuitenkin olet varmaan jo ymmärtänyt etteivät pienet lisäkellot tarjoa mitään oikeaa etua esim. peleihin. Kellottamisessahan on monesti kysymys vain kellottamisesta, ei mistään muusta, erityisesti kun mennään "hc-tasolle" jossa tarkoituksena on vain saada se 100 MHz:n lisäbuusti rajojen tullessa vastaan Riippuu sitä kaatuuko. Tarkoituksena on kuitenkin pitää voltit mahdollisimman alhaalla, kuitenkin niin että prossu on vakaa. Toisin sanoen lämmöt/vakaus -suhteella, ja riippuen siitä miten kauan haluat osien säilyvän. Sinuna vaihtaisin coolerin kyllä ensiksi, sillä jo tällä hetkellä prossusi on sanojesi mukaan aika lämmin. Kai olet tajunnut että mitä lämpimämpinä osat käyvät, sitä lyhyempi niiden elinkaari on. Lämmön aiheuttamat ongelmat siis eivät ole kaikki välittömiä, vaan ajan mukana tulevia.