Terve Olen kasaamassa itselleni uutta konetta ja mulla aiheuttaa tuo pci-express näytönohjain pientä vaivaa. Olen aikeissa hankkia asus hd radeon 4830 pci-e 2.0 kortin. Mutta kun olen nyt lukenut tietoa, niin jotkin kortit tarvitsevat lisävirtaan 6-pin liittimen ja jotkin taas 8-pin liittimen. En ole löytänyt tai sitten en osaa etsiä, että kumman tuo asus tarvitsee... Poweri mitä olen kaavaillut pitää sisällään ainostaan noita 6-pin liittimiä, joten olisi kiva saada lisäinfoa . Miten tuo ylipäätään nykyään menee, miksi joissain on 6-pin ja joissain 8-pin? Erittäin suuri kiitos kaikille auttajille.
Jotkin kortit vain vaativat enemmän virtaa ja jämerämmät liittimet. Minkäs powerin olit kaavaillut ostavasi?
Yleensä joko näytönohjaimen tai powerin mukana tulee 6 <-> 8 pin adapteri.. Tosin muista sitten kummin päin tuo oli.
Tuossa Zalmanissa näkyy olevan kaikki tarvittavat liittimet, ainakin mille tahansa yksittäiselle kortille. Ja yleensä korttien matkassa tulee adaptereita joilla saa molex-liittimistä otettua virran. edit: typo