Näytöohjain rikki?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Jarzka20 03.02.2009.

1. Jarzka20

Jarzka20 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    käytösä Nvidia 8600GT 521MB näytönohjain ollu noin parisen vuotta itellä. ongelmia ilmenee nykyaikasisa FPS peleisä näytön värien sekoilulla/lumisateena joskus myös bluescreeninä.
    olen testaillu nvidia stability test ohjelmalla CPU ja GPU suorittimia ja samallaista vilkkumista värien suhteen ilmeni ainoastaan GPU:sa kysynkin että misä mättää??

2.  
  3. Jarzka20

Jarzka20 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    korjaus äskösee ongelmia ilmeni ainoastaan CPU:sa. ajurit ja kaikki on uuni tuoreita eikä näytönohjaimesa itessää ulkosesti näytä oleva mitää vikaa.

4. Markqq

Markqq Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hommaas 3DMark06 tai 3DMark Vantage (jos on vista) ja laitas pyörimään. Jos menee läpi ilma krafiikkavirheitä, ja pisteet ovat ok, tuskin näyttiksessä on vika.

Paljos on näyttiksen lämmöt tai ylipäätä tuuletus ettei kävis saunana siellä?

Kokeile myös toista näyttöä jos suinkin mahdollista.

Jos ei noiden testie jälkee lähde toimimaan, niin voisi sanoa että uusi näytönohjain olisi tarpeen.

Viimeksi muokattu: 04.02.2009
  5. Jarzka20

Jarzka20 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    3dmark03 anto 6972 pojot ei ollu grafiikoisa mitää huomautettavaa.
    näytöohjain on passiivi jäähytteine eli siinä ei oo tuuletinta,lämpötilat on ollu yleesä 60-70 asteen nurkilla eli ei oo voinu kärähtää.
    ei oo toista näytöohjainta jota ois voinu testata.

6. Jarzka20

Jarzka20 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    välkkymine/lumisaje loppu nykyää kuva jäätyy

7. benq89

benq89 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    luulen että mahtaa vedellä viimeisiä henkosia tuo kortti! oletkos kokeillut panna vaikka puhallinta siilin viereen, että tokeneekose siitä?

8. Jarzka20

Jarzka20 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    yks monie konstie joukosa tuotaki oon kokeillu

9. coldier

coldier Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kun tulee bluescreen, mitä siinä lukee? Onko sinulla uusin ajuri, jos näin on niin vika ei ole suinkaan kortissasi vaan ongelmana on itse ajuri. Kärsin itse samoista ongelmista... Joillakin kone toimii välillä tosin sekamöksöpikselillä, joillakin ei ollenkaan, sulla sentään toimii hiukan. Jenkeissä on myöskin menossa juuri joukkokanne NVDIAa vastaan näistä syistä.

http://forums.nvidia.com/
    tuolta ehkä löytyy jotain.

E:niin foorumeista etsi: "Hardware" sitten "GeForce Drivers"

Viimeksi muokattu: 08.02.2009
  10. benq89

benq89 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli ei se oo lämpiemisestä kiinnikkään! hmmm... siis grafiikka sekoilee vain uudehkoissa peleissä, ei 3d markeissa. todella mielenkiintoista. Paheneeko kyseinen ongelma kokoajan?

11. Jarzka20

Jarzka20 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kaikki värie sekoilu o loppunu,nykyää vaa kuva jäätyy ja pitää lopettaa peli

12. Pissmund

Pissmund Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on vastaavanlainen ongelma 7300gs kanssa. Ajuri on tuorein ja lämmöt alta 60. Muuten toimii ihan moitteettomasti (myös rasitustestit), mutta kun käynnistää jonkun 3d pelin esim civ4 kuva jäätyy noin vartissa joskus nopeemminki, WoWissa jämähtää melkein heti ja koneen joutuu napista buuttaamaan. Onkohan olemassa jotain ohjelmaa mikä haistelis taustalla ja josta vois sit selvittää mihin/miksi crash? Entisen (5300gl) kanssa oli ongelmia myös, saattaa olla parempi että nvidiaa en enään kaupasta mukaan koppaa :)

Jaa tämä sivu