Eli tarkoituksena ostaa uusi prossu joka pyörittäisi uusia pelejä hyvin. Eli mainittakoon esim. peleinä vaikka fallout3 ja tuleva America's Army 3.0 versio. Näyttiksenä minulla on Msi GeForce 8800gt. Ramia giga, mutta ostan prossun yhteydessä 2 gigaa tuon gigan tilalle. Nykyinen prossu on : AMD Athlon(tm) 64 Processor 3800+, MMX, 3DNow, ~2.4GHz Eli onko ->Tämä<- prossu turhan tehokas/huono tuolle kokoonpanolle? Ja entä onko hinta - teho - laatu suhde kohdillaan? Emona Asus M2N-MX Se Plus. Tuon prossuhan pitäisi tuohon emoon kuitenkin tietääkseni mennä. Näkeköökö sen jostain koneen järjestelmä tiedoista/ vastaavista, että meneekö ko. prossu tähän? Itse kun en näistä osista tiedä, että mikä on hyvä ja mikä ei niin pitää teidän apuun turvautua näissä asioissa Edit1: Tuo X2:han tarkoittaa, että kyseessä on Dual-Core prosessori? xD
M2N-MX SE Plus CPU Support list Kyllä se 6000+ siihen menee. Sen huonoudesta en osaa sanoa, mutta liian tehokas se ei ainakaan ole Tuon listan mukaan emosi tukee myös Phenom "ykkösiä" (neliytimisiä). X2 on Dual Core.
Tuolle näyttikselle ei kannata kovin tykkiä prossua lykätä, mutta joku Phenom quad core olisi hyvä esim black edition 9950 160€
Njoo, näitkös 9950:a tuossa listassa? 9850 on ainakin tuon listan mukaan tehokkain, joka siihen menee.
Ei ole varaa sijoittaa noin paljon vielä tässä vaiheessa. Mutta pyöriikö America's Army 3.0 tai Fallout 3 tällä kokoon panolla jos tuon uuden prossun ostan minkä ekassa viestissä mainitsin ja niillä 2 gigalla ramia?
ittellä huonompi 3700+ prossu kellotettuna 2.5GHz ja 1Gt mopo muistia ja näyttiksenä antiikkia antiikkia ATI 850XT 256mb ja "hyvin" pyörii Fallout 3 he he... sinänsä uskomatonta mutta takuulla totta!!! Ja tietenkään turhia karkkeja ei päällä ole...
Entäs ne resoluutiot? Kyllähän vaikka minkälaisella koneella pyörii GTA4, jos kaikki asetukset minimissä ja resoluutio on 800x600...
no ainakaan tuolla 1280x1024 resolla ei tarvii minimiin laitella... että vielä näyttääkin ihan siedettävältä =P tosin peli kyllä deffaulttina taitaa laittaa tuon 800x600 joka näyttää jo vähintäänkin mielenkiintoiselta...
Taidan pistää emon vaihtoon ja ostaa intelein prossun. Mutta tuon minkä olin/olen ostamssa niin tuleeko siitä suurikin tehon lisäys verrattuna tähän minun nykyiseen joka on AMD Athlon(tm) 64 Processor 3800+, MMX, 3DNow, ~2.4GHz
En ihan asiantuntija ole kyllä, mutta väittäisin, että joudut grafiikoita karsimaan jne jonkin verran jos meinaat saada Fallout 3:n "hyvin" pyörimään...
8800gt + 2gigaa + 6000+ varmasti pyörii fallout 3 täysillä sisätiloissa ainakin. Itellä hd 3850 ja x2 3800+ kellotettuna ja pyörii sisällä siinä 40-50fps täysillä
Oikeastaan tuo Fallout3 on vain esimerrkinä. Konetta päivitän tuota America's Army 3.0 versiota varten. Kyl sitä varmaan pitää tuo prossu ostaa. Ei se ole kuin 80e niin sama se.
Kyllä tuolla prossun vaihdolla varmasti saat kuitenkin ihan hyvin lisää potkua koneeseen, eikä tuo sijoitus varmaan taloutta kaada =)