Elikkäs mulla sattuu olemaan todella ärsyttävä ongelma, olen nyt viikon aikana formatoinut koneeni peräti 3 kertaa... ennen tätä koneeni oli toiminut ainakin 2 kuukautta ilman mitään ongelmia ja sit alkoi mennä kone sekaisin... Noh formatoin koneeni ja pari päivää tästä kone alkoi hidastua valtavasti, taustakuva vaihtui itsestään "WARNING,CAUTION" tyyliseksi, prosesseissa oli ainakin 20kpl peräkkäi cmd.exe,services.exe,cmd.exe, jne, jne.... ja suoritinkäyttö 100%... Ja kone käynnistyi uudelleenkin jonkun ajan kuluttua, noh taas piti formatoida... Tällä kertaa pääsin eroon noista cmd.exe,services.exe spam prosesseista, mutta välittömästi kun olin formatoinut koneeni ja asentanut virusohjelmat alkoi viruksia tulla, nyt Virustorjuntaohjelmani (AVAST) Heittää jokaikisellä sekunnilla uutta virusta... Mitä ihmettä tässä tilanteessa voi tehdä, ku formatointikaan ei auta ollenkaan? Olen kokeillut putsata myös ad-Awarella ja spybotilla.. Ei mitään apua, toki löytää valtavia määriä roskatiedostoja, mutta eipä auta poistaminen tai karanteeni....
Moro Lataa Malwarebytes' Anti-Malware työpöydällesi. * Tuplaklikkaa mbam-setup.exe ja seuraa ohjeita asentaaksesi ohjelman. * Lopuksi varmistu, että seuraavat on valittu: Päivitä Malwarebytes' Anti-Malware ja Käynnistä Malwarebytes' Anti-Malware ja sen jälkeen klikkaa Lopeta. * Jos päivitys löytyy. ohjelma lataa ja asentaa uusimman version. * Kun ohjelma on latautunut, valitse Suorita täysi tarkistus ja klikkaa Tarkista. * Kun skanni on valmis, klikkaa OK ja sitten Näytä tulokset nähdäksesi tulokset. * Varmistu, että kaikki on merkitty ja klikkaa Poista valitut. * Tämän jälkeen loki avautuu muistioon. Tallenna se paikkaan, josta löydät sen helposti. Loki löytyy myös täältä: C:\Documents and Settings\Käyttäjänimi\Application Data\Malwarebytes\Malwarebytes' Anti-Malware\Logs\log-päiväys.txt * Lähetä lokin sisältö seuraavassa viestissäsi. * Lataa tästä HJTInstall.exe * Tallenna HJTInstall.exe työpöydällesi. * Tuplaklikkaa HJTInstall.exe-kuvaketta työpöydälläsi. * Oletuksena se asentaa itsensä hakemistoon C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis. * Klikkaa Install. * Asennusohjelma luo HijackThis-kuvakkeen työpöydälle. * Kun asennus on valmis, se käynnistää HijackThisin. * Klikkaa Do a system scan and save a logfile-painiketta. * Ohjelma aloittaa skannauksen ja lokin pitäisi avautua Muistioon. * Klikkaa ensin "Muokkaa > Valitse kaikki" sitten "Muokkaa > Kopioi" kopioidaksesi koko lokin sisällön. * Liitä lokin sisältö seuraavaan vastaukseesi. * ÄLÄ käytä Analyse This-nappulaa, sen löydöt ovat vaarallisia väärinymmärrettyinä. * ÄLÄ fixaa HijackThis-ohjelmalla vielä mitään. Suurin osa sen löydöistä ovat joko harmittomia tai jopa tarpeellisia. Ja loki---> http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/198[/color] (odota että joku vastaa ketjuusi, laita otsikoksi vaikka "Virusongelma - hjt logi")
Joo kiitoksia pikaisesta vastauksesta, tosin kerkesin taas mennä formatoimaan koneeni ja tällä kertaa product keyn käyttö ylittyi... Eli 30pv aikaa aktivoida... Mutta taidampa sijoittaa kokonaan uuteen koneeseen, tämä 6 vuotta vanha rotisko joutaakin varmaan jo kaatopaikalle
Oletko metsästänyt virusten lähdettä sillä eihän ne aivan tyhjästä sinne ilmesty, varsinkin jos olet useaan kertaan formatoinut koneen niin todennäköisesti virukset/paska tulee koneellesi joltain käyttämältäsi ulkoiselta/sisäiseltä medialta tai sitten ohjelmien mukana. Eli uuden koneen kanssa joudut aivan samaa rumbaan. Suosittelisin poistamaan kaiken kovalevyltä, sitten ajamaan siinä malwarenpoistot ja viruspoistot (pidä huoli ettei juuri nuo ohjelmat ole saastuneita). Sen jälkeen vielä vaikka ylikirjoitus kovalevylle, formatointi ja puhdas käyttöjärjestelmä sisään. Sen kylkeen kaupallinen virusturva ja palomuuri niin ei ole enää huolta huomisesta.
Virusturvan kaupallisuus ei tee siitä huoletonta ja erehtymätöntä...itse asiassa ilmaiset ohjelmat pärjää siinä missä kaupallisetkin. Itse veikkaisin tartunnan syyksi käyttäjä virhettä. Oletko asentanut Windowsin niin, että kone on internettiin yhteydessä? Onko sinulla virustutka valmiiksi ladattuna vai haetko sen tuoreella Windowsilla? Tartunta tosiaan voisi olla myös jo olemassa olevalta medialta...vaihtoehtoja on paljon.