Jep eli koneena INTEL E8400, CLUB 3D HD 4830, KINGSTON 2x1GB 800MHZ DDR2, ASROCK IP45 TURBOTWINS2000, SEAGATE 500GB, ja joku 500W poweri. Kone on uusi. Ja ongelmana on että kun asentaa Xp:tä niin aina jossain välissä asennus vaan tökkää. Parhaimmillaan asennusta on ollu valmiina 13%, mut välillä on tökänny ihan siihen alkuunki ku se lataa niitä "asennus tiedostoja". Oon koittanu asentaa normi Xp:n ja sit Xp sp2:lla! Eli onko mulla tullu joku moka kokoamisessa? Vai mikä on vikana?
Windowsit on varmaan ihan lailliset? Kato biosista et tunnistaa levyasemat oikein ja että lämmöt on kurissa jne jne, että kaikki ylipäätään on niinkuin pitääkin. Tarkasta, että johdot on kiinni, jumpperoinnit oikein jne. Mä saattasin piruuttain kokeilla asentaa vaikka jotain linuxia ja kattoo et toimiiko se ihan normaalisti asennuksessa ja käytössä. Saa vähän vihiä et onko kone mahdollisessa windowsin asennuslevykkeessä vai itse koneessa.
Ongelmaan on 2 mahdollista syytä, joko asennus levy on rikki tai jokin tietokoneen komponentti on rikki. Itselläni oli tuo sama ongelma joskus kauan aikaa sitten ja vika oli rikkinäisessä muistipalikassa. Polta Memtest86+ levylle ja anna sen tarkistaa muistit läpikotasin.
Noniin eli nyt sain asennettua windowsin kun resetoin biosin. Mutta nyt ku sammuttaa koneen niin ei sammu vaan jää kohtaan "windows suljetaan" eikä kone sammu. Sitten kun sammuttaa napista ja yrittää käynnistää uudelleen niin ei käynnisty (edes vikasietotilassa). Mutta sitten ku taas "resetoi" biosin niin taas käynnistyy ihan hyvin. Ja biosin asetuksiin en oo koskenu noiden resetointien jälkeen... Ja oon resetoinut ton tolla biosin emolevyn jumpperilla!!! Eli mikähän vois olla vikana? Kiitos aikasemmista ja tulevista vastauksista!!!