Olen hankkimassa uuden koneen ja siihen olisi tarkoitus asentaa XP Sp3 vanhoja pelejä varten (DosBox ja muut, mitkä ei toimi Vistassa), Vista Ultimate x64 Sp1 uudempia pelejä varten ja Ubuntu Internetin käyttöä, musiikin kuuntelua, leffojen katselua ja toimistotyöskentelyä varten. Kysymyksiä herättää nyt asennusjärjestys eli, missä järjestyksessä nämä olisi järkevin asentaa? Itse olen pohdinnan jälkeen tullut seuraavaan tulokseen: 1. XP 2. Vista ja 3. Ubuntu. Koska uudeksi prosessoriksi tulee Phenom II 940BE niin kysymyksiä herättää toimiiko edes Ubuntu ja XP tällä prosulla ja, miten on ohjelmien laita Vistassa. Toimiiko siinä vanhat ohjelmat enää ollenkaan? Onko mahdollista jotenkin muutoin kuin piuhan pois vetämällä varmistua, että Vista ja XP eivät internettiin pääse? Tarkoitus pyrkiä siihen, että nuo eivät keräisi koko konetta täyteen paskaa. Kiitan auttaneita!
Tuolla juttua järjestyksestä ja kuinka saa asennettua. The definitive dual-booting guide: Windows 7, Linux, Vista and XP step-by-step http://apcmag.com/the_definitive_dualbooting_guide_linux_vista_and_xp_stepbystep.htm