Nyt meni mun ymmärryksen yli tämä ongelma. Eli kone toimii normaalisti, mutta jos käynnistää jonkun pelin hetken päästä näyttö pimenee (no signal). Kun boottaa koneen, se yleensä jämähtää ennen BIOSin käynnistystä virhekoodiin 2b (Invoke video BIOS) ja piippaa säännöllisesti n. sekunnin välein. Tässä vaiheessa ei auta mikään muu kuin koneen sammuttaminen. Kun antaa koneen olla sammutettuna hetken ja käynnistää uudestaan se joko jämähtää samaan kohtaan (ennen BIOSia) tai sitten kuvaan jossa ladataan Windowsia (ensimmäinen huonoresoluutioinen kuva, jossa on latauspalkki alhaalla) tai sitten käynnistyy normaalisti. Jos kone jämähtää, virhekoodi on sama (2b). Ongelma ilmeni ihan yllättäen (mitään en asentanut enkä säätänyt ennen sitä) kesken pelin (kuva muuttui harmaaksi, ATI Catalyst ilmoitti että näyttöohjaimen asetukset resetoitu, koska lakkas vastaamasta, minkä jälkeen pääsi jatkamaan peliä hetken aikaa, jolloin kaatui kokonaan). Näyttis ei pidä mitään ihmeellistä ääntä silloin kun ongelma ilmenee. Ensimmäinen mikä minulle tuli mieleen oli näyttiksen lämmöt, mutta ne näyttäisi olevan kunnossa (42-45C) ja työpöytäkäytössä kone on ainakin tähän asti toiminut moitteettomasti. Kun kaatuu, niin se on hetken päästä kun pelin käynnistää eli en usko, että lämmöt, vaikka kaikki viittaisi siihen. Olen juuri imuroinut koneenkin ja yli kahden vuoden aikana ei ennen ollut kertaakaan lämpöongelmia. Testasin myös muistit MEMtestillä, eikä virheitä näkynyt. Loppuu neuvot kesken... onko näyttis hajoamassa vai missä mahtaa olla vika? Mitä seuraavaksi kannattais testata? Koneen speksit on sigussa. Kiitos! EDIT: Vika näyttäisi ilmenevän heti (valikot usein ok, mutta kun varsinainen sovellus käynnistyy, kone jää jumiin) ja vain, jos käyttää enemmän tai vähemmän 3D-grafikkaa vaativia sovelluksia (pelit, 3DMark jne). Työpöytäkäytössä näyttäisi siltä, että mitään vikaa ei olisikaan.
Näytönohjain on mitä luultavammin hajonnut. Voit kyllä yrittää, että jos irrotat sen ja pistät hetken päästä takaisin, jos auttaa. En usko, että mitään auttavaa on enää tehtävissä.
Päivitystä tilanteeseen, jos jollekin olisi apua. Eli näyttis oli todellakin rikki. Työpöytäkäytössä näytti toimivan, mutta rupes siinäkin sitten kaatuilee. Otin näyttiksen irti, putsasin ja laitoin takas, niin ei tullut sinä päivä ruudulle mitään kuvaa. Seuraavana päivä kone toimi työpöytäkäytössä taas normaalisti, mutta heti kun käynnisti pelin, kaatus. Nyt on tilattu tilalle Zotac GeForce GTX 260 896MB AMP²!. Ikinä ole moisesta firmasta kuullu mitään, mutta nettiarvostelujen mukaan pitäisi olla pätevä peli... ja 5 vuoden takuulla (valmistajan myöntämä). Nyt vaan jännittää jaksaako mun virtalähde tota pyörittää (pitäis terveen järjen mukaan) vai joutuuko senkin sitten vaihtaa. :[