Hankittuani uuden näytönohjaimen (Club 3D HD4850) olen alkanut törmäämään outoon ongelmaan. Pelatessani vaikkapa Fallout 3 tai Dead Spacea kone saattaa kaatua yllättäen. Näyttö on edelleen päällä ja äänet kuuluvat, mutta näyttöön ei ilmesty mitään. Näyttö ilmoittaa vain että ei saa singaalia. Olen päivittänyt ajurit sekä pelin useampaan kertaan, mutta ongelma ilmenee delleen. Oletan aluksi että vika on näytönohjaimessa, mutta toki se voi olla sattumaa myös. Hjalp.
Oletko katsonut että rasituksessa lämmöt ovat ok? ja jos et nii katsoppas rasitus lämmöt ja sano tänne.
Veikkaisin silti powerin riittämättömyyttä... jossain oli että tuo kortti tarttee jopa 30A 12V lähdöstä ja ikävä kyllä nexus antaa kait jonku 16A paikkeilla jollen väärin muista. Kannattaa toki tarkistaa mitä se tarra siel powerin kyljessä sanoo
No kyllä tuo näyttis velipojalla toimii n. 4vuotta vanhalla 400W powerilla ja kaiken lisäksi se oli halvin 400W virtalähde, joka silloin kaupasta löytyi. Mutta toki koneen virrankulutus riippuu myös muista koneen komponenteista.
kyllä 400W saattaa riittää kun 4850 ottaa "vaan" noin 290W tehoja. Powerin puutuminen vain olisi se loogisin vaihtoehto mun mielestä. Toki voihan olla lämmötkin yhtälailla ongelmana... Samoin kuin joku pelillinen ongelma(bugi). Koppa auki ja kunnon putsaus. ja pelit päivitykseen. Itelläni vielä sellainen muistikuva tuosta powerista on se että siinä on vain joku 430W todellisia tehoja, mutta voi olla että muistan väärin...
Melkoiset on pelkän näyttiksen kulutuslukemat.. Muropaketin testistä: Testikokoonpano varustettiin Intelin tehokkaimmalla 3,16 GHz:n kellotaajuudella toimivalla kaksiytimisellä Core 2 Duo E8500 -prosessorilla, Intel X48 -piirisarjaan perustuvalla Asus P5E64 WS Evolution -emolevyllä Ja tuon kokoonpanon kulutus 4850:llä 132-185W ilman näyttöä. http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/naytonohjaimet/ati-radeon-hd-4870-ja-4850-rv770,7 Epäilisin että näyttis rikki.