1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mistä tähtiporttisarjan teksititykset

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi zere 11.09.2002.

1. zere

zere Guest

Mieluiten suomeksi, mutta englanti käy myös.
    Eli jos joku tietää netti osoitteen niin tänne vaan...

2.  
  3. Trilogy

Trilogy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voi kun tekstityksien osoitteita ei saa täällä antaa.

Vinkki: Tähtiportin jaksoja on saatavilla DVD:llä esim. http://www.filmifriikki.fi
    Nämä yleensä sisältävät tekstitykset...

4. Jaanz

Jaanz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Miten mulla on sellainen kutina takapuolessa että tänne tulee noita tekstitys kyselyitä enemmän kuin mihinkään muuhun foorumiin?
    (tai sitten olen vain unohtanut pyyhkiä viime vessassa käynnin jälkeen) lol

5. zere

zere Guest

Niinpäs näköjään olikin, että tekstityksien linkkejä ei saanut antaa, kun tuossa noita sääntöjä kertailin. Pahoitteluni...

Palatakseni tuohon teksityksiin, niin ymmärrän kyllä miksi ne ovat TÄÄLLÄ kiellettyjä. Mutta jotkut kuitenkin rippaavat omia DVD:tä ja haluavat niihin teksititykset niin se on käsittääkseni täysin laillista. Minä en ole myöskään kuullut sitä että ne olisivat laittomia kenenkään hallussa. Jos joku on ne teksitykset kerran tehnyt ja haluaa niitä levittää, niin siinä tuskin kukaan häviää mitään. En ole ainakaan tähän mennessä huomannut tekijänoikeuksia tekstityksissä ellei niitä ole suoraan alkuperäisistä kopioitu, mitä en ole kylläkään tutkinut, että onko. Yleensä niille on ilmoittaunut ainakin joku tekijä... eikä noita teksitys sivuja ole sen takia suljettu, että ne olisivat laittomia. Onhan siinä tietysti mukana jonkinlainen moraali seikka... mutta opiskelijan moraaliihan kyllä tiedetään raha asioissa.

Älkääkä nyt sanoko, että minä en niitä Stargateja ole ostanut ja minulla ei sen takia ole oikeus kysyä tekstityksiä; eiköhän me se totuus tiedetä väittelemättäkin. Ja toivon ettei tämä viesti johda mihinkään kiistaan piratismista. Tämä oli nyt vain minun mielipiteeni asiasta... ehkä tähän olisi pitänyt avata uusi viestiketju, mutta se nyt sattui tähän yhteyteen.

6. dRD

dRD I hate titles Ylläpitäjä

Kiitokset:
    191
    Pisteet:
    143
    Tekstityksillä on tekijänoikeudet -- kaikella tuotetulla immateriaalilla on, ilman että siihen tarvitsee erikseen mainita missään.

Ja noita tekstityskyselyjä tulee AfterDawniin varmasti pelkästään sen takia niin järjettömästi, että ainakin oman tietoni mukaan AfterDawn on Suomen ainoa DVD-rippaussaitti. Ja suomalaiset tunnetusti haluavat tekstit elokuviinsa eivätkä päälledubbauksia.

Jaja, jos omistaa leffat ja rippaa ne, niin silloin voi ripata tekstitkin, niitä on turha tulla ruinaamaan jälkikäteen ja kukaan ei niitä siltikään sinulle voi laillisesti antaa, vaikka leffan omistaisitkin -- laki kieltää omaan käyttöön kopioinninkin, jos teetätät sen prosessin jollain muulla.

Mutta eipä se mitään, aika paljon tuo tekstien ruinaus on nykyisin vähentynyt.

Jaa tämä sivu