1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Viruksentorjuntaohjelma(eipä väliä sillä mikä niistä on) tilettää kesken&suoritinkäyttö 100%

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi tanjis 29.12.2008.

1. tanjis

tanjis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu heippahei, ja nyt olen tosi newbie täällä, joten suonette anteeksi mikäli jotain teen väärin :)

Elikä tässä Acer-merkkisessä läppärissäni (käyttis 32mbit Vista) on aiemmin kaikki toiminut moitteettomasti, kunnes tässä viime aikoina huomasin, että suoritin huutaa hoosiannaa pelatessani tavallisia javapelejä älypäässä. Yritin ajaa virustarkistuksen sekä Avira antivirillä, AVG:llä että Avastilla, ja kaikki ne ovat tiltanneet kesken skannauksen. Näyttö ei mene pimeäksi, vaan siihen jää eräänlainen häiriökuva, joka ei sitten mene mistään nappulasta yhtään mihinkään. Skannasin myös vikasietotilassa, jolloin sama ongelma edelleen, vaan silloin kone sammui itsestään kokonaan.

Olen ajanut Ccleanerin, Spybotin, tyhjennellyt rekisteriä jollain randomilla, hyväksi afterdawnillakin kehutulla ohjelmalla(jonka nimeä en siis nyt juuri muista), poistellut turhia ohjelmia ja eheytyskin on automaattisesti eheytellyt konetta kivasti. Tuon startupin olen siistinyt, eli sieltä on karsittu kaikki ohjelmat pois joiden ei tarvitse käynnistyä konetta käynnistettäessä. Ettäettä...HJT-login olen katsastanut, mutta koska en siitä henk. koht. mitään ymmärrä, jätin sen sitten omaan arvoonsa. Tuntuu että kohta on format:C ainut vaihtoehto...:/ Auttakaa nyt tyhmää, googletus ei tuottanut haluttua tulosta...

2.  
  3. 79atanos

79atanos Regular member

Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    HjT-lokin voit tarkastuttaa vaikka tuolla --> http://www.virustorjunta.net/modules.php?name=Forums&file=index

Täällä Afterissakin on noille lokeille oma alueensa, mutta täällä ei ole taaskaan muutamaan päivään näkynyt fiksaajia, vt.netissä homma näyttää pyörivän useamman fiksaajan voimin.

Mutta noiden oireiden perusteella tuo vähän kyllä vaikuttaisi jonkin sortin rautavialta, testiohjelmia en itse osaa oikein suositella (muuta kuin memtest muistin testaukseen)...

Onkos tuo läppäri kuinka uusi, eli olisiko siinä vielä takuuta jäljellä? En oikein usko siinä käyttiksessä noiden oireiden perusteella vikaa olevan, joten sen uudelleenasennuksesta ei mitä tod.näköisemmin hyötyä ole... Mutta tarkistuta varuiksi kuitenkin se HjT-loki vaikka tuolla vt.netissä.

4. tanjis

tanjis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Heippa,
    ja kiitos pikaisesta vastauksesta:)

Kone on suhteellisen tuore, eli ostettu tämän vuoden maaliskuussa. Takuuta taitaisi siis olla vielä jäljellä. Tarkistutan kuitenkin HJT-lokini tuolla vt:ssä, kiitos neuvosta, ilmoittelen miten asia edistyy:)

Jaa tämä sivu