Elikkä ostin viime kesänä uuden koneen jimm's:sistä nimellä Jimm's Pro Gamer Full Edition. Kone toimi hyvin kunnes pari kuukautta sitten siihen tuli joku outo vika. Laitoin sen huoltoon ja nyt pari päivää sitten siihen tuli täsmälleen sama vika. Levyasema ei tunnista/reagoi melkein mitään pelilevyjä tai tiedostolevyjä , ei dvd- eikä cd-levyjä. Se toimii ihan normaalisti musiikkilevyjen ja parin vanhan pelin(Age of Empires2 ja Master of Olympos) kanssa. Suurimmassa osassa se ei edes huomaa levyä asemassa ja kun klikkaan levyaseman kuvaketta, se heittää levyn pois ja sanoo: Asemassa ei ole levyä. Aseta asemaan levy. Olen kokeillut vaihtaa asemaa mutta sama vika jatkuu, joten epäilen että vika on jossain ohjelmistossa. Laitehallinnassa näkyy kaikki olevan kunnossa, ei errorreita missään. Käyttöjärjestelmä on vista. kiitos
mulla on tasan sama ongelma, asema on samsungin sh-223q... ei tunnista mitään levyä, välillä lähtee pyörittämään... aina kuuluu semmonen ihme "piippaus"... mukava jos joku kertoisi vastauksen
Jep, ilmankos kuulosti tutulta tuo Samsungin mallimerkki, olen näköjään täällä Afterissa joihinkin tuota asemaa koskeviin ketjuihin vastaillut, kyseessä on valmistevika. Googlella löytyi äsken Murosta ketju --> http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t552372 En löytänyt ketjun aloittajan koneesta tarkkoja speksejä (poistunut valikoimista), mutta olettaisisn siinäkin tuollainen samanlainen asema olevan kun Jimmsin ns "pakettikone" on kyseessä.
Juu, olen melko varma että omalla kohdalla on kyse aseman hajoamisesta... Järjestelmänpalautus ei korjannut vikaa eikä ajureiden uudelleenasennuskaan vaikuttanut mitenkään... Onneksi on uusi kone niin saa vielä takuun piikkiin uuden aseman...