Creative Extreme Gamer äänikortti - kokemuksia?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi B4TI 19.12.2008.

1. B4TI

B4TI Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joululahjaks tulee tommonen äänikortti. Kokemuksia joltain kellä on ollu käytössä?

On se varmaan parempi kuin DFI emolevyn oma äänikortti.

DFi nf4 sli

2.  
  3. neverlife

neverlife Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos saa pilkkuu viilailla, ni se on Xtreme, eikä EXtreme.

Itse ainakin olen ollut todella tyytyväinen, X-FI Crystalizer elävöittää kivasti musiikkia ja vanhoi rippei. Suurimman eron kumminkin huomasin ku sain EAX 5.0 tuen päälle BF2:ses (ääniasetuksista ultra high) ja meni snipuilee.

Sitten viel toi integroitu juttu.. Vois melkein sanoa, että ihan mikä tahansa 3rd party äänikortti ylittää emoissa valmiiks olevat piirit. Vaikka 2001 -vuoden Audigy :D

Se kuinka hifistelijä haluu olla on kait itsestä kiinni, mutta minusta ainakin kannattavaa, koska ei näitä äänikortteja vaihdeta niin useesti ku jtn emoja, prossuja yms.

http://oma.afterdawn.com/neverlife/show_image.cfm/21226

4. B4TI

B4TI Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo vaikka sitten Xtreme :D

Odotan kyllä innolla sitä, kun tolla emolevyn omalla piiri joutunu pia kolmevuotta kuuntelee. Ja jos siihen liittää suoraa kuulokkeet kiinni, niin särinää kuuluu kokoajan taustalla.

Toivottavasti ei mene ihan hukkaan ostos :)

5. Paahtaja

Paahtaja Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    hyvä ostos on mulla ollu ainakin

6. B4TI

B4TI Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eilen laitoin koneeseen kiinni. Kyllää äänet muuttui pehmeämmäksi, eron huomaa selvästi ainakin kun pelaa cs 1.6:sta.

Pitäs vielä laittaa tähän kiinni 5.1 kotiteatteri.

Mulla on nyt kortissa kiinni stereot ja kuulokkeet. Kun pelaan cs 1.6 niin haluan että kuulokkeista kuuluu ääni, sitten kun lopetan, niin haluan että stereoista kuulu ääni. Onko siihen muuta keinoa kuin että ottaa kuulokkeen pistokkeen takaa pois?

7. zereg

zereg Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Meikäläiselläkin on kyseinen kortti ja suht tyytyväinen olen ollut. Nyt pieni stoori:

Kortissa itsessään on liittimet myös etupaneelin kuuloke- ja mikkiliitännöille. En tiedä onko eri kotelovalmistajien käyttämissä liittimissä eroa mutta oman Antec P182 johtoto napsahti paikalleen juuri oikein. Kuulokkeiden ja kaiuttimien välillä oli helppo vaihdella.

Sitten tuli kuitenkin ongelma, nimittäin kuulokkeisiin pukkaava äänenlaatu. Kauheaa rahinaa ja vikinää pelejä yms. ohjelmia ajaessa, ja kun juuri olin hankitut hyvät Sennheiser HD555 kuulokkeet. Kaikkea koitin säätää, johtoja suojata ja vaihdella ja vetää eritavalla mutta ei. Jos kuulokkeet tökkäsi suoraan taakse niinkuin sinä teet, ongelmia ei ollut

Tein sitten niin, että haaroitin sen vihreän (stereo?) -ulostulon. Toinen piuha suoraan kaiuttimille ja toinen kuulokkeille. Laitoin erillesen, äänenvoimakkuudensäätimellä varustetun johdon kuulokkeille. Voin nyt säätää erikseen kuulokkeiden äänenvoimakkuutta ja heittää sen nollille kun käytän kaiuttimia.

Vähän sekavaa... :D

8. B4TI

B4TI Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Juu hieman monimutkaiselta kuulostaa :D

Pitää vissiin sitten vaa vaihdella niitä tuolta takaa :)

Jaa tämä sivu