1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kaapeli ja satelliitti yhdessä

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi sundemo 16.12.2008.

  1. sundemo

    sundemo Member

    Liittynyt:
    16.06.2006
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Aikomus oli, että kaapelidigipoksissa olisi kovalevy, johon voisi tallentaa sekä kaapelista että satelliitilta tulevaa ohjelmaa.

    Onnistuuko tämä niin, että satelliittiboksilta menisi esim. scart kaapeliboksiin? Olen käsitteänyt, ettei tämä onnistu. Ja sitten taas olen kuullut että jollain konstilla jollain merkillä tämä olisi mahdollista saadakin toimimaan (joku softpäivitys/ohitus) ?

    Osaako joku neuvoa/kertoa?
     
  2.  
  3. vjhl2000

    vjhl2000 Member

    Liittynyt:
    05.10.2005
    Viestejä:
    66
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    vaihtoehtoja:
    1. tallentava kaapelidigiboxi + tallentva sateliittidigiboxi
    2. combo digiboxi, jossa sekä kaapeliviritin että sateliittiviritin

    ei digiboxit tallenna muuta kuin virittimiltä saatavaa signaalia, ei niissä ole A/D muunninta scart signaalin digitointiin.
     
  4. anmae

    anmae Member

    Liittynyt:
    30.04.2008
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    3. vaihtoehtona telkkari, jossa kaapeliviritin, satelliittiviritin ja kovalevy, jonne tallennetaan molemmista virittimistä
     
  5. sundemo

    sundemo Member

    Liittynyt:
    16.06.2006
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No oisivat voineet laittaa digipoksiin mahdollisuuden scartin kautta tallennukseen. Ei voi kovin iso asia olla, kun kerran tallentavat dvt:t osaa sen.

    Pitää vissiin hommata vhs johon voi tallentaa noista molemmista... :D
     
  6. vjhl2000

    vjhl2000 Member

    Liittynyt:
    05.10.2005
    Viestejä:
    66
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    eihän asia minulle kuulu, mutta minä vaan kysyn, ihanko tosissaan harkitset vhs nauhuria vielä vuonna 2008. Olihan tuo tarkoitettu vitsiksi ?

    Nauhurin käyttö on kyllä niin mennyttä aikaa, kovalevytallennnus tätä päivää.

    Helpoimalla pääsee tallentavalla digiboxilla, tuplaviritin mallilla kahden kanavan yhtäaikainen tallennus ja kolmannen kanavan katselu vielä siihen päälle. Jos tallennin on digiboxista erillään, niin käyttö vaikeutuu todella oleellisesti ja tallennus ja katselu rajoittuu vain yhteen kanavaan. Ei kiitos !
     
  7. sundemo

    sundemo Member

    Liittynyt:
    16.06.2006
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kertokaahan nyt vaihtoehtoja tallentaville combodigipoksille (satelliitti/kaapeli), jossa pystyy myös satelliitin kautta katsomaan kortin avulla ohjelmia?
     
  8. vjhl2000

    vjhl2000 Member

    Liittynyt:
    05.10.2005
    Viestejä:
    66
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Melkein kaikki comboboxit ovat T/S malleja. Dreambox on yksi niistä harvoista, jotka tekee C/S boxeja.

    http://www.compusat.fi/product.asp?lang=1&sua=1&tk=2744433&q=y&s=1169

    Huomio että hintaan ei sisälly kovalevy ja laite on tarkoitettu vain "tosiharrastelijoille". Vaatii tee-se-itse virittelyä.

    Oletko nyt aivan varma, ettei sinulle riitä kaapelin kautta tarjottava satelliittikanavatarjonta ?

    Yksi vaihtoehto olisi ostaa T/S boxi ja käyttää sisäantennia. Ehkä toimii, ehkä ei riippuen asunnon sijainnista lähettimeen.
     
  9. sundemo

    sundemo Member

    Liittynyt:
    16.06.2006
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Dreamboksia kattelin, mutta tosiaan ei tule itelle, vaan "isäukolle"... ja satelliitilta tosiaan tuijotetaan joka päivä toto-tv:tä... :)

    Taitaa sitten olla kuitenkin halvinta ostaa erilliset tallentavat boksit kumpaankin => kaapeliin ja satelliittiin erikseen.

    Kiitos vastauksista.
     

Jaa tämä sivu