Terve! Koneellani on aito F-Secure, josta olen maksanu viimeksi 2007-vuojelle päivitykset. Joten tällä hetkelä tuo on suojellu (tai suojellut ja suojellut?) konetta ilman uusia päivityksiä jo vuojen ajan. Örkkejä on tullu tämänki vuojen sisällä, F-secure niitä ei ole poistanu, vaan täytyny tämän foorumin mahtavien hjt-logi kavereitten avulla kone puhistaa. Kiitos heile! Ni kertokaapa te viisaammat, onko tuosta ohjelmasta enään päivimättömänä mitään hyötyä? Ainakin haittojaha tuo ohjelma tuo mukanaan, ku palomuuri kyselee kaikesta kaista liikenteestä ja muutenki ohjelma hiastaa konetta. Aikoinani kyllästyin todella tuohon ja poistin ohjelman, jostain syystä F-securen poisto johti myös kaistojen sulkemiseen, eli netti katkesi täydellisesti. Elikkä: Jos tuosta ei ole hyötyä, niin millä tavoin tuon saa poistettua, ettei kaistat mene umpeen? Ja jos tuosta ei ole hyötyä -> poistan, ni millasta ilmaista palomuuria suosittelette tilalle? Kiitoksia jo etukäteen! =p
on se parempi kuin ei mitään...mutta.... F-securen sivuilta löytyy muistaakseni asennuksen poistotyökalu(removal tool) jota voi käyttää jos normaali asennuksen poisto ei onnistu. Zonealarmia olen itse käyttänyt jo vuosia... http://www.zonealarm.com/
ZoneAlarm palomuuriks ja vaikkapa avast virustentorjunnaks.Palomuuri ei yksin riitä.Ja tosiaan kannattaa käyttää sitä removal toolia F-securen poistoon,ei lähde muuten täysin.
Suosittelen myös. Itse käytän F-securea pöytäkoneessa, mutta koska läppäriin ei riittänyt lisenssiä niin siinä on ZoneAlarm + Avast! yhdistelmä joka on aina osoittautunut hyväksi =)