1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

digiboksin kautta YLE:n kanavilla ei näy tekstitys, missä vika?

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi josefiina 22.02.2004.

  1. josefiina

    josefiina Member

    Liittynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    MTV3:n ja nelosen tekstitys näkyy ok, mutta ylen kanavilla ei näy tekstiä (siis kun katsoo digiboksin kautta).

    mitä olen sählännyt? ja mitä pitäisi korjata?
     
  2.  
  3. carnival

    carnival Member

    Liittynyt:
    02.12.2003
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mikä digiboksi sulla on?
     
  4. NeFer

    NeFer Active member

    Liittynyt:
    19.07.2002
    Viestejä:
    1,601
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mulla oli samaa ongelmaa tuon Sonyn boxin kanssa ja siihen auttoi "reset" eli pistoke pois seinästä ja takas jonka jälkeen alkoi tekstit näkymään...
    ja on syytä muistaa että YLEllä on ongelmia noiden tekstityksien kanssa eli eivät aina näy, tosin viimeaikoina on kyllä tekstitykset tuntuneet toimivan.
     
    Viimeksi muokattu: 22.02.2004
  5. MiiPei

    MiiPei Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2004
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    On tainnut digiboxien valmistajillakin jäädä tuo tekstitystuen viimeistely asialistalla loppupäähän. Saksassa kun on kaikki dubattu ja Englannissa/USAssa ei pahemmin tekstityksiä kaivata.
     
  6. carnival

    carnival Member

    Liittynyt:
    02.12.2003
    Viestejä:
    56
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Wanhemmassa Nookian digibosissa (9827T) katosi tekstityksiä ja kanavia kun uusia kanavia ilmaantui multiplexiin. Tähän nähdenkin auttoi ohjelmapäivitys.
     
  7. MiiPei

    MiiPei Regular member

    Liittynyt:
    05.01.2004
    Viestejä:
    145
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    nyt kun luin tuon kysymyksen uudestaan niin voi olla vika asetuksissa. Eli digiboxin asetusvalikosta laittamaan tekstitys päälle ja suomeksi. MTV3 ja Nelonen eivät lähetä tekstityksiä erillisinä digipuolella kuten Yle, vaan ne on itse kuvassa, joten niissä tekstitys näkyy aina.
     
  8. josefiina

    josefiina Member

    Liittynyt:
    10.11.2003
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Digiboksi on Sony VTX-D800 (tai jotain sinnepäin...). Asetuksista olen valinnut tekstitys suomeksi, mutta ei vaikutusta. Luinkin Ylen sivuilta että reset voisi auttaa. Pitää kokeilla.

    Toinen kysymys; päivittyykö digiboksi automaattisesti vai pitääkö asian hyväksi tehdä itse jotain?

    Kiitos taas neuvoista jo etukäteen.
     
  9. ponu

    ponu Member

    Liittynyt:
    20.11.2003
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kauko-ohjaimesta löytyy nappi jossa on ruudun kuva ja alareunassa neljä pistettä(sijaitsee sen "sydän-napin vas. puolella).
    Siittä kun painat ja odotat hetken niin pitäs tekstien näkyä.
    Olipa toi meikultakin hukassa 2-3 viikkoo:)


     

Jaa tämä sivu