Hyvää itsenäisyyspäivää.... vähän aikaa sitten tuli aivan uusi näytönohjain takuuhuollosta (edellinen oli rikki). No tämä uusi toimi vähän aikaa ihan moitteetomasti, ennen kuin päätin formadoida koneen. Aloin siinä sitten tietysti alkaa pelamaan, niin huomasin pelatessa että näytölle alkoi muodostua tommosta pikseli mössöä, taikka neliön muotoisia rakeita alkoi välkkyä... Olen vaihtanut ajureita taas kerran eikä sekään auta.. ei kai tämäkään näyttis ole vaan rikki, ja toivottavasti joku voisi kertoa ongelmaan ratkaisun!
Näyttiksen merkki ja malli ja koneen muukin rauta kiinnostaisi varmasti ja ratkaisuakin voitaisiin alkaa pohtimaan paremmin.
Selvä homma toivottavasti nämä komponentit riittää...! ASUS RADEON HD4850 PCIE 1GB GDDR3 ASUS P5Q PRO INTEL E8500 CORE2D 3.16GHZ Ps..Huomasin kun päivitin windowsta, niin hetkeks sain olla siitä pikseli välkkymisestä rauhas.. Mistäköhän sekin johtuis?
Onko tarpeeksi tehokas poweri? Kokeile vielä eri ajureita. Myös kokeile laittaa Catalyst AI disabled, se voi myös auttaa. Katso myös lämmöt ettei käy liian kuumana. Kerros nuo niin katsotaan sitten uudestaan.
No nyt kokeilin noita kaikkia eikä mikään auttanut! mulla on 650 wattinen poweri eiköhän se oo ihan tarpeeksi tehokas, ja lämmöt oli 68 astetta pelatessa jos tohon catalyst Overdriveen on luottamista?
Poweri on aivan riittävä, ja lämmöt on normaalit jos sulla on siinä ihan stock cooler. Itellä oli lämmöt MSI OC 4870 rasituksessa ~90c, ennenkuin otin paremman coolerin tilalle.
No lisää vinkkejä otetaan vastaan, älkää jättäkö pulaan... Huomasin nyt et kun pelasin uudempaa peliä niin lämmöt oli kyl aika korkealla 89 luokkaa. en usko et lämmöstä se johtuu, koska se alkoi temppuilee kun formatoin koneen!
No moi huomasin kun latasin Pc probe 2 koneelleni, niin siinä se huomautti muistin lämmöistä jotka oli 45 astetta.. Voiskohan tästä johtua se pikseli mössö peleissä?
Muistien lämmöistä? ...Ettei olis emon piirisarja (MB)? En muistas kyl, et omas olis semmonen arvo, ilmotettu. Tuo 45c* tuntus normaalilt piirin lämmölt, ainakin täl mun emo versiol. Tekeekö muut pelit samanlaista pikseliä? Poista/tyhjentänyt ajurirekisterit, enne uusien asennusta? (esim: "Driver sweeper") Kokeillut asentaa, peliä uudestaan?
sama ongelma oli itellänikin (sigu) mut se lähti kyl pois ku asenti sen 8.11 ajuriversion ja kyl tuo on tolle emolle iha normi lämpö
Tota kyllä se oli Mb siis emon piirisarja eikä muisti, joka näkyi punaisella sillä ohjelmalla.. ja kaikki pelit tekeee, mitä nyt olen kokeillut far cry 2 ja theatre of war.. kokeilen nyt tota "Driver sweeperiä", jos se ei auta niin palaan taas asiaan!