1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ouch.. Koneen näytössä vikoja, valkoisia pisteitä täynnä

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Gwxz 03.12.2008.

1. Gwxz

Gwxz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Hei Afterdawnin käyttäjät. Minulla olisi jälleen pienoinen ongelma.. tai suuri.

Olin juuri tuossa 1vko sitten asentanut koneeseen windowsin uuelleen.Ensin kone toimi aivan mahtavasti , mutta maanantaina kone oli auki ja koneen näyttö pimahti, näyttö oli siis aivan pikselimössöä.

Nyt kun konetta avaa, näyttöön tulee valkoisia pisteitä ympäri näyttöä ja kone ei käynnisty yhtään enempää..Sitten tulee aina "No Signal Detected" AINA!

Mikä on ongelmana.. näyttöni on BENQ:in ja se on ½-1 v vanha..
    Kävin Gigantissa kysymässä onko näytössä vikaa, vastaus oli ei.. omalla kannettavallakin se toimii tavallisesti..

Odottelen apuja :( Mietin , olisiko vika siinä , että koneen sisälmys on pölyssä, ei.. putsasin täysin ja ei toiminut.. Onko näytönohjain rikki , tai vaurioitunut..

Kiitän etukäteen.. toivottavasti saan apua (kone on windows XP..

2.  
  3. saaben

saaben Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Varmaankin yksi avaus olisi riittänyt aiheesta.

Kokeile näyttistäsi toisessa koneessa, jos ei toimi siinäkään, vika näyttiksessä.

4. Gwxz

Gwxz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    vahingos :D mut.. siis näyttö toimii , mut vika kaapelis tai konees??

5. saaben

saaben Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kokeile siis näytönohjainkorttiasi, johonkin toiseen koneeseen. Tai pyydä kaveriasi, joka hallitsee homman paremmin jos tuntuu, että itse et kauhean kokenut ole tuolla saralla.

6. Gwxz

Gwxz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jaaaaa! Oks , nyt vaan miettii mikä ihme se näytönohjain on tuolt koneen sisält ^^ mut joo.. kiitos :) Varmaa viiään tää johonki korjaukseen.. pääsis luultavasti helpommalla.. mut vastauksia saa tulla lisää. ISO kiitos

7. nikozjr

nikozjr Guest

Lataa everest ultimate.
    Etsi sieltä näytönohjain mallisi kerro se meille.
    ootko asentanut kaikki ajurit uudelleen asentamisen jälkeen?

8. Gwxz

Gwxz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

9. Gwxz

Gwxz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

e? En oo kaiketi.. Mut kone ei ees anna avata alkuteksteihinkää, eli en niinkuin kai pystyis oikei ladata.. tai ainakin mun huonon tietämisen perusteella.

hei :) Auttakaa minua , kiitos tähänaikaisista vastauksista, joista saattaisi olla hyötyä mutta en osaa ajatella niitä oikein, luulisin

10. MEGAZERO

MEGAZERO Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pahasti haiskahtaa ajuri/softa ongelmalta. koska se näyttö "ei toimi" käyttiksen asennuksen jälkeen... Tai voihan näytönohjainkin olla sanomassa itseään irti... voisikohan joku pöpö tehdä tuommoista jälkeä???

Noh näytönohjain on se kortti johon näytönjohto liitetään.. :)

Tarkista vielä että sinulla on varmasti piuhat kunnolla kiinni, vaikka ei se varmaankaan siitä johdu..

11. Gwxz

Gwxz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

Jaa.. no olen työntänyt noita johtoja jo monesti :D ja kyllä ne kiinni ovat.. Varmaa pitäs viiä korjauksee vaik Giganttii jos ei muuta löydy.. Mutta pystyisinköhä ite laittaa uuen näytönohjaimen , vai onko se niin helppoa kun luulen :)

12. MEGAZERO

MEGAZERO Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

On helppoa. Luulenpa että Afterdawnistakin voi löytyä "opas" näytönohjaimen vaihtamiseen.

Tässä on ohje joka on hieman vanhanaikainen, mutta periaatteessa tuossa on kaikki tarvittavat ohjeet näytönohjaimen vaihtamiseen. :)

Onko sinulla minkälainen emolevy? muistatko mallia?

Onko sinulla AGP vai PCI-E väyläinen koneessa oleva näytönohjain?

Jos saisit jostain lainaan toisen näytönohjaimen niin voisit testata johtuuko ongelmasi näytönohjaimesta. :)

Se tuli mieleeni että onko sinun emolevylläsi integroitua näytönohjainta??? Eli löytyyko koneen takaa emolevyn kohdalta näytölle liitäntä??? :)

Jos löytyy niin tökkää näytönjohto siihen ja koita käynnistyykö kone sitten.

(Anteeksi huonosta "nörttikielestäni")

Jaa tämä sivu