-Elikkäs uutta näytönohjainta olen etsimässä. -Tuo 9800GTX+ kiinnostaisi, mut onko niissä sen eri versioissa eroja? -Esim Overclockedin tai tuon normin välillä? -Olen kuullut huhuja et tuo kellotettu ei ois vakaa ja ois muutenkin huonompi? -Miten on yhteensopivuuden laita koneeni kanssa?? Koneeni on: -Intel Core Quad Q6600 2,4GHz -4Gt Ram -GF 8600Gt Suuret kiitokset kaikille jo etukäteen!
Sopii nykyiseen kokoonpanoon. Mahdollisista eroista, en uskalla sanoa mitään, joku asiaan vihkiytyneempi ehkäpä?
9800GTX+ on kelpo kortti. Plussa on 55nm teknologiasta, jolloin voit kellottaa korttia enemmän. Overclockedin ja taviksen eroissa ei ole yleensä erona kuin tuuletin, takuu ja hinta. Ylikellotetut ovat yhtä vakaita kuin tavisversiot, koska tehdas ei haluat viallisia kortteja takaisin. Yleensä ylikellotetuissa versioissa on parempi tuuletus, joten jos ylikellotus kiinnostaa ja ylikellotetun ja tavis-version hinta-ero on pieni, ota OC-malli. Kortin pitäisi toimia mainiosti sinun koneeseesi kanssa. Q6600 emolevyt kaikki ovat PCI-Express malleja, joten ei mitään hätää. 8600GT:n ja 9800GTX+:n ero on iso. Muistathan, että onko sinulla riittävä virtalähde? 8600GT ei vaadi yhtään lisävirtajohtoa, ja 9800GTX+ vaatii 2kpl 6pinnistä lisävirtajohtoa. 400-500watin laatupoweri riittää 9800GTX+:lle. Jos haluat vihreän leirin kortille vaihtoehdon, ATi Radeon 4850 on kova vastus 9800GTX+:lle. Mutta, kunhan virta-asiat ovat kunnossa, 9800GTX+ toimii koneellasi. Kannattaa ottaa kortti sellaiselta valmistajalta, joka tarjoaa pitkän takuun.
Joo, mutta ainakin Raadoilla on ollut ongelmia lämpötiloissa? Joillakin korteilla +80-astetta... Raadot on hyviä hinta/laatu-suhteeltaan, mutta lämpötilat huolettavat. Ehkäpä kahden kerroksen kortit käyvät viileänä? 9800GTX+:n eduksi voimme laskea myös PhysX:n, jota tosin ei vielä tueta paljon. Sillä tosin saa 3DMark Vantagessa pisteitä =)
Niin jos radeoniin päätyy, niin kannattaa valita kortti vähän paremmalla coolerilla, meinaan nuo tosiaan kyllä lämpenevät. Sen voimme tehdä, itse kyllä uskon PhysX:n vakaasti vaikkei se ihan tätä päivää vielä olekkaan. Sitten kun 9800GTX+ käy vanhaksi ja ostat uuden kortin, voi tätä silti hyödyntää laittamalla sen laskemaan fysiikkaa uuden kortin rinnalle. On kivempaa kun ei tarvitse laittaa vahnaa korttia vain turhaksi hyllylle lojumaan, vaan sille on käyttöä . Oikeastaan PhysX:iä hyödyntää moninkertainen osa peleistä neliytimisyyttä hyödyntäviin nähden. Silti neliytimisiä ostetaan, mutta PhysX:iä ei edes huomioida näyttiksen ostossa.
Jep jep. Kiitokset vastauksista kaikille! Pistin nyt tilaukseen GF 9800 GTX+ 512MB OC ja kävin verkkokaupasta ostamassa antecin 650w powerin. Eiköhän ala pelit jo pyöriin perskules! Tunnistaako 9800gtx---> AGEIA PhysX kortin automaattisesti, vai tarviiko säätöä? Oon sen hommannu jo aikoja sitten, ja ainakin 9800 tiedoissa sanottiin et se tukee physx:iä?
täytyy asentaa physX-ajurit (nvdian sivuilta) ja sitten itse olen aina vain laittanut vistan hakuun "physx" ja ottanut sieltä sen asetustensäätöohjelman. Sieltä valitaan physx päälle ja yhden näyttiksen kokoonpanossa ei muuta tarvita. Perusteellisempia ohjeita on netissä.
650wattinen poweri on melkoisen tehokas. Olisit varmasti pärjännyt laadukkaalla 500watin powerilla. Mutta hei, laajennusvaraa on =). 9800GTX+ OC-edition, hienoa. OC-versioissa on yleensä parempi jäähdytys. Käsittääkseni PhysX-ominaisuus asennetaan ajurien mukana, kortti tukee PhysX:sää. PhysX-tuki on kaikilla 8, 9 ja 200-sarjalaisten korteilla. Q6600 + 9800GTX+ = Ihanaa pelitehoa
Jopa Corsairin 450VX olisi riittänyt helposti. 650W on pahasti overkill, mutta ostos on jo tehty, niin en jaksanut huomauttaa. Nojaa, Q6600 vakiokelloilla ei kyllä ole välttämättä parasta antia ja saattaa jopa muodostaa tuolle näyttikselle pikkiriikkisen pullonkaulan (älkää tulko sanomaan "LoL, oot vääräs, kyl tol pelit toimii noobX") Tarkoitan oikeasti pientä pullonkaulaa. Sen verran vihjailua, että tuo prosessori kellottuu boxed-coolerillakin, voltteja paljon nostamatta suhteellisen hyvin.
Heh, ainakin minulle Q6600 + 9800GTX+ olisi aika kova pelipakkaus. Tottahan toki Q6600:sta voi kellottaa, vaikkapa sinne 3ghz:in tienoille.
Riippuu pelistä tuleeko pullonkaulaa vai ei. Esmes. Farcry 2:ssa Q6600 suoriutuu yhtä hyvin kuin E8400. Kummatkin stockina siis. Riittävän hyvä se on joka tapauksessa pelaamiseen. Näyttiksen tehot ne eensimmäisenä tulee vastaan jos jotkin.