1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näytön virkistystaajuus

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Hukkis 26.11.2008.

  1. Hukkis

    Hukkis Member

    Liittynyt:
    27.05.2008
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kirjoitinkin tästä jo näyttö puolelle, mutta ehkä täällä viestini on oikeammassa ympäristössä, eli...

    Ongelmani on seuraavanlainen: en saa koneen näytön virkistystaajuutta muutettua. Asensin windowsin koneelle uudelleen ja sen jälkeen näytössä esiintyy alas päin scrollattaessa ihmeellistä aaltoilua ja 'hitautta'. Luulen että tämä johtuu väärästä virkistys taajuudesta.
    Tietokoneessa on käsittääkseni jonkin asteinen sisään rakennettu VGA näytönohjain... Löydän kyllä paikan mistä virkistystaajuutta voi muuttaa, mutta jostain syystä kone ei anna minun muuttaa tätä asetusta, en ymmärrä miksi. Tiedän kyllä, että ennen kuin asensin windowsin uudelleen tätä asetusta pystyi muuttamaan. Osaisiko joku auttaa? Kiitoksia kaikista vinkeista ja vihjeistä!
     
  2.  
  3. saaben

    saaben Regular member

    Liittynyt:
    18.05.2007
    Viestejä:
    751
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Et siis pysty muuttamaan sitä:

    Näyttö--->Asetukset---->Lisäasetukset---->Näyttölaite- sijainnista vai esim. jostain mahdollisesta näyttiksen asetusten säätöohjelmasta, kun et tarkemmin maininnut. =)
     
  4. Kakikello

    Kakikello Active member

    Liittynyt:
    15.10.2007
    Viestejä:
    1,116
    Kiitokset:
    22
    Pisteet:
    68
    Oletko näytön ajurit asentanut?
     
  5. Hukkis

    Hukkis Member

    Liittynyt:
    27.05.2008
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen kokeillut muuttaa virkistystaajuutta klikkaamalla hiiren oikeata työpöydällä ja sieltä Ominaisuudet ---> Asetukset ---> Lisäasetukset --->Näyttölaite. Olen myös kokeillut käynnistysvalikosta ---> ohjauspaneeli ---> näyttö. Mutta kumpaakaan kautta kone ei anna minun muuttaa virkistystaajuutta.

    Mietin myös sitä ajuri asiaa. Koneen mukana on tullut jonkinlainen ajurit cd, mutta kun alustin koneen uudelleen päivitin windowsin ennen kun kokeilin asentaa ajureita. No tästä seurasi, että kun laitoin ajuri-cd:een koneeseen, kone väitti ettei voi käyttää niitä koska ne ovat vanhoja, en muista tarkkaa sanamuotoa mitä varoitusikkunassa luki.
     
  6. Hukkis

    Hukkis Member

    Liittynyt:
    27.05.2008
    Viestejä:
    23
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ha haa, tietokoneiden maailma on kyllä ihmeellinen!

    Kakikellon ehdotuksen innoittamana päätin kokeilla asentaa niitä ajureita uudelleen, ja kappas nyt ne sitten menivät koneelle kuin vettä vain! En tiedä miksen ensimmäisellä kerralla onnistunut mutta nyt näyttö toimii loistavasti. Kiitoksia teille avustanne, tämä on loistava sivusto:) !
     
  7. bfr

    bfr Regular member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hups
     
    Viimeksi muokattu: 24.11.2009

Jaa tämä sivu