Eli etsiskelen tässä ohjelmaa jolla saisin tietää mun ddr2 rameista että minkä laista ne on?Eli mitkä kellotaajudet niissä on.
2kpl vanhasta koneesta joista ei tietoa(en ikinä jaksanut ostaa uusia) ja yksi uudempi kingston. nyt ois sitte ajatus ostaa 3kpl kingstonin 1gb 800mhz jotka maksaa noin 13e kipale verkkokaupasta.
Varmaan ihan viisasta päivittää ne. Osta mieluummin 4GB keskusmuistia, ja päivitä tuo Vista (32-bit => 64-bit versioon). Onko se Premium..?
Suosittelisin kokeilemaan tuota ohjelmaa ja jos näpäyttää tahdot niin samalla perehtyä tietokoneisiinkin. Ei tietokoneessa voi olla kolmea eri kampaa eri kellotaajuuksilla yhtäaikaa. Kaikki kammat ovat siis samoilla taajuuksilla. Aika ilmeistä, että grinx on katsonut väärää kohtaa. Sellainenkin pieni jekku, että jos muistit olisivat 200MHz tai 266MHz (400MHz tai 533MHz DDR), niin tuo prossu (E8400) ei kävisi edes vakiokelloilla, koska sen FSB on 333MHz eikä P5Q:lla saa FSBRAM-jakajaa niin, että FSB olisi korkeampi kuin muistien kellotaajuus (eli esim. 6:5).
no olen varmaan katsonut väärää kohtaa. Taitaa ne kaikki olla sittenkin 333mhz luulisin, mutta kuitenkin pakko uusia. EDIT: Ja vielä kysymys että onko se laillista vaihtaa windows 32-bit, 64 bittiseen jos jostai sais asennus levyn? Mietin vaan onko se iso homma kun nykyinen windows tuli paketti koneen mukana jota myöhemmin ruvettiin päivittämään?
333MHz = 667MHz DDR. Miksi pitää olla 800MHz? Tuskin hirveästi eroja huomaat. Toki se on laillista, jos aidolta levyltä asennat oikealla serialilla. Mikä ongelma nykyisen 32-bittisen kanssa on?
No ongelmia on vaikka muille jakaa, mutta eniten haluaisin että vanhemmatkin pelit toimisivat(kaverillani toimii 64-bittisessä, mulla ei) ja olisi se kivempi ja saisi enemmän keskusmuistia.
Kaatuilee, pari vuotta vanhat softat ei asennu, ajurit ei oo asentunu kunnolla tai jotai, ja sitten se on joskus väittäny ettei mulla oo oikeuksia tehä jotai muutoksia mun koneessa esim. kerran yritin siirtää leffaa toiseen kansioon niin sano sinulla ei ole oikeuksia tai jts. Melko omituista touhua??