Muistia ja ehkä Näytönohjainta päivittämässä

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Romu_Role 15.11.2008.

1. Romu_Role

Romu_Role Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Elikkä kone on aspire T180. En ajatellut laittaa hirveästi rahaa kiinni, mutta keskusmuistia ajattelin lisäillä tuohon kahteen gigaan. Kysyisinkin että minkälaset muistikammat tähän koneeseen käyvät? Niitäkin on niin erilaisia eikä viitsisi vääriä ostaa.
    Sitten tuosta näytönohjaimesta. Kaveri sanoi mulle että saisin aika pikkurahalla huomattavasti paremman näyttiksen, mikä kuulemma vaikuttaisi koneeseen aika paljon. Pitääköhän paikkaansa? Jos pitää niin minkälaista näyttistä suosittelisitte?
    Prossua en aio ruveta ainakaan nyt päivittämään, mutta mihinkähän asti tuo emolevy tukisi jos sen aikoisin vaihtaa?
    Paljon kysymyksiä joihin olen netistäkin koittanut kaivaa vastauksia, mutta melkein kaikki on englannin kielellä ja ainakin tuo tietokone englanti on mulle täyttä hebreaa, kun en muutenkaan ole mitään kielimiehiä.

2.  
  3. saaben

saaben Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko tiedossasi mm. seuraavia tietoja:

- Emon merkki ja malli?
    - Näyttiksen merkki ja malli ja onko integroitu?
    - Kuinka paljon sinulla on muistia nyt?

Noilla tiedoilla olisi hieman helpompi auttaa. Esim. PC-Wizard ohjelmalla pitäisi nähdä koneen kaikki tiedot. Varmaksi en voi sanoa, kyseessä kun on ilmeisesti pakettikone.

4. Romu_Role

Romu_Role Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo Kyseessä on pakettikone, mutta en pääse tällä hetkellä juuri sille koneelle. Ajattelin että noillakin tiedoilla saa kaivettua joku minua viisaampi ne tiedot. Täytyy laitella sitten lisää tietoa kun pääsen kyseiselle koneelle.

Viimeksi muokattu: 15.11.2008
  5. Romu_Role

Romu_Role Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Löysin netistä nämä tiedot.
    Suoritintyyppi AMD Athlon 64, 2600 MHz (13 x 200) 4100+
    Emolevy Acer EM61PM/EM61SM
    Näytönohjain Nvidia Geforce 6100
    Näyttis on ilmeisesti integroitu emolevyyn. Vaikuttaako se jotenkin?
    Vaikka noi netistä otinkin niin tiedot näyttävät tutuilta, vaikka en olisi ulkoa niitä muistanutkaan.

6. kaitsu61

kaitsu61 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26

Jaa tämä sivu