1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

ATI RAdeon EAH 4870 512Mt ongelmia Direct 3D:n kanssa.

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi ITSipuli 13.11.2008.

1. ITSipuli

ITSipuli Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli kun yritän pelata uudempia pelejä, niin kone kaatuu ja käynnistyy uudelleen (Jostain syystä HL, HlOF ja HLBS toimii moitteetta???) Sitten kun tutkin asiaa, niin dxdiag valikosta löytyvä Direct 3D testaus tekee saman efektin. Blue screeni vilahtaa todella nopeasti taustalla ja kone käynnistää itse itsensä uuselleen. (Samoin käy kun pelaa jotain peliä)

Mulla on tässä uusimmat ajurit asennettuna ja uusin CCC ohjelmisto.

Muita osia kokoonpanossa:

Emo: P5Q PRO
    RAM Muisti: 4Gt
    Prosessori: Intel E8400
    Virtalähde: EarthWatts 500W
    Tuuletus: 120mm tuuletin (12V)
    Kättöjärjestelmä: Win XP SP3
    DX: 9.0c

Itse epäilen että joku ajureihin liittyvä juttu puuttuu tai sitten Poweri ei riitä.

Ja niin tyhmältä kun se kuulostaakin, niin voi olla, että koko paska on asennettu jotenkin väärin. (Siellä on kaksi PCI porttia Sininen ja musta. Toi on sinisessä)

Viimeksi muokattu: 14.11.2008
  2.  
  3. Rodom

Rodom Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    uusin directX asennettu?

4. ITSipuli

ITSipuli Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    9.0c on asennettu.

En löytäny windowsin sivuilta muuta DX10, kun jonkun joka asentaa sen suoraan netistä.Se ei jostain syystä halua toimia. (Esim IE8 päivitys toimii loistavasti)

5. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Näyttis asennetaan ylempään pci-e väylään. DX10 ei toimi xp:ssä. Virtälähteen pitäisi riittää jos ei ole hajalla. Asenna sp3 kun näyttää olevan sp2. Kokeile asentaa uusi dx9.

6. ITSipuli

ITSipuli Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jooh, eli päivitän sen Sp3:en nyt just.

Eli kortti on ylemmässä (Sinisessä) PCI väylässä.

Windowsin sivuilla lukee että DX10 sopii XP:hen... Nojaah... Kysyn varmaan suoraan kortin valmistajalta, jos ei rupea kohta toimia. Ja minä ymmärsin että XP ei osaa käyttää aivan kaikkea sen temppuja. Esim: Jos vaikka ostaisin S.T.A.L.K.E.R Clear Sky:n, niin saisin ainaskin sen DX10 asennettua XP koneeseen.

Tossa oli jollain toisella foorumilla puhetta jostain toisesta powerista, joka oli 550W. Se ei pystynyt täyttämään näyttiksen virrantarvetta, vaikka kokoonpano oli melken sama, kuin minulla.
    Jos ei muu auta, niin voisin ostaa 750W virtalähteen. Ei oo sen jälkeen vika ainakaan virran määrästä.

7. nikozjr

nikozjr Guest

Powerin vaihto on ihan turhaa... tuo poweri jaksaisi vaikka 2 radeonia pyörittää yhtä aikaa..

mulla on toi sama poweri. hyvin toimii..
    mitäs muuten sul powerin lämmöt mul 124C taitaa mul olla anturi paskana ihan mielen kiinosta kyselen et onko yleinenkin vika=P

kaatumisen saattaa aihettaa ihan joku muukin..
    ram muistit kannattaa testatama memtest 86 ohjelmalla. polta levylle ja boottaa levyltä taitaa olla hiukan paremmat tulokset..

mitäs mäytönohjaimen lämmöt on?

EDIT: muistiko laittaa kummankin lisävirtaliittimen näytönohjaimeen kiinni:D?

EDIT: toi 550W poweri saattoi olla yks corsairin poweri jota kuulemma kannattaa vältellä. se on kuulemma tehty niin huonoista osista että ei potku riitä. mallia en tarkalleen muista.

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 14.11.2008
  8. ITSipuli

ITSipuli Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei mulla oo ohjelmaa, jolla näkee Powerin lämmöt.

Näyttiksen lämmöt on Idlenä sen 48-49 ja sitten kun yritän rasitaa, niin ei halua nousta yli 80, vaikka on kellotettu sil CCC ohjelmalla. On kaikki letkut kiinni siin näyttiksessä.

Jaahas sain juuri tietää että kaveri laitteli mun konetta eilen, kun en ollu paikalla. S,T,A,L,K,E,R TSOC pyörii täysillä graffoilla. Eli joko ongelma on korjattu tai sitten se pyörii samalla 3D hommalla kun Half-Life 1) Kaveri soitti ja sano että se asens ajurit uudelleen. ja asensi jonku Emolevyn ohjelman viel.

Viimeksi muokattu: 15.11.2008
  9. Markqq

Markqq Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  10. ITSipuli

ITSipuli Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eli nyt toimii näyttis. Sen ajurit asennettu uudeleen ja joku emolevyn hommeli kans. (Nyt on enen BIOS:ia semmonen ruutu, josta voi valita jotain valintoja??? EMT siit mitään)D3D testit menee nyt läpi DX Diag:ista ja pelit pelittää.

Kiitos avusta.

Jaa tämä sivu