XP varmisuksen palautus käynnistysongelman vuoksi.

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Arska47 11.11.2008.

1. Arska47

Arska47 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Muutin Gparted-ohjelmalla kiintolevyn osiointia, siinä jokin Linux-live sovellus ajettuna CD:ltä. Tein sen kahteen kertaan. Nyt kone ei osaa käynnistyä kiintolevyltä vaan pyytää levyä cd-asemaan. Biosista olen käynnistysjärjestyksen muuttanut.
    WinXP-Pro ja koko C-asema on kopioituna ulkoisella USB-levyllä. Osiointi on jotenkin sekoittanut systeemiä.
    Miten saan palautettua tiedot c:asemalle? Onko uudelleen asennus ainut vaihtoehto?

2.  
  3. somebodyy

somebodyy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Windowsin levy asemaan> Korjaa> cmdhen kirjota fixboot ja fixmbr
    Korjaa muistaakseni käynnistykseen tarvittavat tiedostot ja boot sectorin vai mikä se nyt oli..

4. Arska47

Arska47 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En saanut korjausasennusta onnistumaan, vasta levyn alustamisen jälkeen pääsin eteenpäin. Nyt ilmeisesti on jatkettava pitkän kaavan mukaan eli asentaa yksitellen kaikki uudestaan. En keksi keinoa jolla saisin varmistuskopion siirrettyä C-osiolle.
    C-asema on kokonaan ja pakkaamattomana kopioituna USB-levylle. Siltä tiedot olisi palautettavissa.

Nyt olen asentanut XP:n uudestaan, vielä asennettava SP2 ja SP3 paketit ja kaikki ohjelmat, ehkä siinä sitten karsiutuisi jotain turhaakin.

5. yamaneko

yamaneko Senior member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    118
    Asenna suoraan SP3, sinun ei tarvitse asentaa turhaan SP2 välissä.

6. Arska47

Arska47 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei onnistunut ilman SP2 asennusta ensin, se oli minulla levyllä.
    Ohjelmien uudelleenasennus on aloitettu, sitä riittää vielä viikonlopuksikin.

Sitten kun on valmista niin osaan nyt ottaa levykuvan seuraavaa kertaa varten, löysin siihen hyvät ohjeet.

Jaa tämä sivu