Nyt on sitten polttava dvd-asema hommattu, ja mieli tekisi päästä katselemaan dvd-soittimella koneella poltettuja levyjä. Olen käynyt läpi useita ohjeita ja vähän olen pyörällä päästäni. Useimmat ohjeet keskityvät levyn backuppaamiseen tai muuttamiseen aviksi. Kysyisin kuitenkin sellaista, että mikä olisi paras tapa kopioida useampia elokuvia (3-4) yhdelle dvd-r -levylle niin, että dvd-soitin osaa elokuvat näyttää? Löytyisikö jostain pikaohje nimenomaan tällaiseen tarkoitukseen?
Ei vielä missään. Tarkoitus olisi siis ripata dvd-elokuvia ja sitten koostaa niistä uusi levy, jonne saisi useamman elokuvan. Olen joskus dvd-soittimen kautta 2 cd:lle tallennettua svcd-elokuvaa katsonut ja se laatu riittäisi. Mielelläni tekisi vieläpä niin, että ensin kokoaisin elokuvia kovalevylle vaikkapa avi-muotoon divx:nä (tai sitten SVCD). Tämän jälkeen, kun sopiva määrä elokuvia olisi kertynyt, niin polttaisin niistä dvd:n. Eli milläs lailla tuo kannattaisi toteuttaa. Onko esim. avi-tiedostoista helppo kasata useamman elokuvan dvd, vai kannattaisiko suoraan rippausvaiheessa pakata dvd-kuvaa ilman esim. aviksi konvertointia.
http://nefernetti.com/AVI2DVD_ohje/ tuossa on ainakin opas että saa 2 tai useamman avi tai svcd DVD:lle.