Eli tässä olen kohta tilaamassa konetta niin ainoa mikä epäilyttää on prossun cooleri. Xigmatekin HDT-1283 oon kattellu mutta on vähän liian kallis. Entäpä OCZ Vendetta(v.1) tai Xigmatekin HDT-S963? Kuulemma sama cooleri. Saisiko noilla coolereilla E8400 tai E8500 siihen 4ghz tuntumaan? Emoksi hommaan P5Q Pro ja muistit luultavasta A-Datan 800mhz extreme edition. Kiitos!
Ei kellottelu mitään ilmaista puuhaa ole. Jos haluat tuota neljää gigahertsiä tavoitella, ei noilla pienemmillä malleilla mitään tee. Xigmatek HDT-S1283 ja OCZ Vendetta 2 ovat siis tässä tapauksessa ne halvimmat vaihtoehdot, joilla tavoitteeseen voit päästä.
No joo. Kai se tuo 1283 on otettava. Saisiko näillä muisteilla kellotettua vai kannattaako pysyä noissa kalliimmissa muisteissa?
Kyllä noillakin A-Datan muisteilla pärjää, sillä nehän ovat jo valmiiksi 400MHz kellotaajuudella (800MHz DDR). Jos siis kellität E8500-prossun 3,8 gigahertsiin, niin silloin väylätaajuus on sama 400MHz. Tämän mainitsen siis siksi, koska Core 2 Duot tykkäävät 1:1 RAM:FSB -suhteesta.
Siitä olen kyllä lukenutkin. Mutta nämä kalliimmat muistit ovat latensseilla 4-4-4-12 ja taajuutta on 800mhz myös. Näiden halvempien latenssit ovat 5, näin ilmoitetaan, enkä sen pidemmälle ole jaksanut etsiä eli luultavasti 5-5-5-15.
Itellä on E8500 kellotettu 4ghz 425mhz väylällä ja kyllä nuo A-datan muistit vielä pysyy mukana kun voltteja lykkää. Jäähynä Coolink Silentator ja lämmötkin pysyy aisoissa ok.
Itse ostin nuo Extreme edition muistit ihan mielenkiinnosta. 20 euron lisähinta on kuitenkin mitätön verrattuna niiden hifistelyarvoon.. Tässä pari testiä, joissa muistit ovat menestyneet erittäin hyvin myös ylikellotusta silmällä pitäen. Vaikka toinen arvostelu puhuu plus-mallista ja toinen pelkästä vitestasta, niin kummallakin on ainakin kuvissa nimenomaan tuo exteme edition. http://www.overclockersclub.com/reviews/plusseries_4gb/ http://www.cpu3d.com/review/5188-1/adata-vitesta-ddr2-800-4gb-kit/introduction.html
Noniin kone tilattu ja niitä joita kiinnostaa, voi tiirailla sigua Kiitoksia avusta, koneessa pörrääpi sitten HDT-S1823