1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Amiga ja amigan tiedostot

Viestiketju Kaikki muut pelikonsolit -osiossa. Ketjun avasi gitaristi 03.11.2008.

  1. gitaristi

    gitaristi Member

    Liittynyt:
    01.07.2008
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kaksi Kysymystä

    Yksi:

    Mistä voisi ostaa Amiga 600 virtalähteen ja tietokone näppäimistö yhdistelmän tai ylipäätään amigaan liittyviä vempaimia?

    Kaksi:

    Toimiiko ADF tiedostot sillä periaatteella että tiedosto korpulle, korppu amigaan, ja homma toimii?
     
  2.  
  3. mcmopo

    mcmopo Active member

    Liittynyt:
    01.07.2003
    Viestejä:
    1,507
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    68
    Voin vastata ensimmäiseen kysymykseen että kirpputoreilta tai huutonetistä. Uutena tuskin tulet saamaan enää mistään koska valmistus on lopetettu vuosia sitten.
     
  4. gitaristi

    gitaristi Member

    Liittynyt:
    01.07.2008
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    kirppareita oon kierelly. ei löytyny. enkä netistä oo mistään muuten kun järkyttäviä setteejä jotka käy kukkarolle.
    enkä kyllä enää tarvii tota vitralähdettäkää.
     
  5. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Vanhaa amiga kamaa voi kysellä vaikka tuolta http://saku.isoveli.org/discus/

    Onkohan 600-mallissa sama poweri kuin 500-mallissa ? Olis meinaan yksi "uusi" Amiga 500 poweri jemmassa, tosin pakettiin kuuluu myös iskemätön A500, jota en myy :)

    ADF tiedosto on pakattu levykuva disketistä (kuten .iso PC:ssä), eikä muistaakseni toimi sellaisenaan Amigassa, vaan siitä pitäisi jollain ohjelmalla tehdä se varsinainen disketti. Äh, en osaa selittää paremmin :(

    http://en.wikipedia.org/wiki/Amiga_Disk_File
     
  6. gitaristi

    gitaristi Member

    Liittynyt:
    01.07.2008
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No muokataanpa kysymyksiä...

    Yksi:

    Onko kellään Amiga A-500 pölyyntymässä varastossa? Jos on niin täältä löytyy ostaja!

    Kaksi:

    Millaisia Tiedostoja Amigan korput sisältää/miten niitä voi itse väsätä?
     
  7. gitaristi

    gitaristi Member

    Liittynyt:
    01.07.2008
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Muokataan vielä kerran. Jos jollain on toimivia tarpeettomia amigan pelejä myynnissä niin ilmoita!
     
  8. ariru

    ariru Member

    Liittynyt:
    26.03.2007
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itsekkin mietin joskus noita. Mutta eikös amigan levykkeet ole pienempiä kun tavan pc disketit (kapaasiteetiltaan) pc ei lukenut amigan levyjä eikä niihin voinut kirjoittaa.. Se tyssäs sit siihen.
     
  9. retroris

    retroris Member

    Liittynyt:
    01.01.2009
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on hirveet läjät Amigan diskettejä täynnä demoja ja pelejä. Siis oikeasti hirveet läjät. Mutta ne on olleet varastossa pitkääääään. Sitten löytyy Amigoita (500:ia) ainakin pari ja ehkä virtalähdekin. Mä voisin mahdollisesti myydä ne kaikki nipussa, eli pari Amiga 500:sta, virtalähteet, jos löydän ne jostain, mutta testailemaan en jaksa ruveta, eli ilman takuuta lähtee noi kaikki. Jos pari kymppiä sais niistä kaikista, niin se vois olla siinä. Mä voin selvitellä, jos saisin lähetettyä ne työnantajani kautta, niin saisin tulemaan ilmaiseksi perille. Kiinnostaako?
     
  10. gitaristi

    gitaristi Member

    Liittynyt:
    01.07.2008
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    no amiga on jo hommattu ja pelejä on paljon. mutta tokavikaan viestiin sen verran että yritin samaa joskus mutta sama ongelma. tunnen hepun kenellä tämä juttu pelittää mutta dunno
     
  11. 79atanos

    79atanos Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2008
    Viestejä:
    1,945
    Kiitokset:
    15
    Pisteet:
    48
    @retroris

    Pistä nyt ihmeessä tuonne myyntialueelle romppeet myyntiin, varmasti niille löytyy ostaja, alkaa olla nykyään jo jonkinlainen keräilyharvinaisuus! Ja hintaa vähän enemmän kuin se pari kybää ;)

    Mullakin on muuten kaapin perällä Amiga 500, muutama ilotikku, pari hiirtä ja pelejä pari lootaa, mutta en kyllä varmasti myy rakasta Amigaa :D
     
  12. gitaristi

    gitaristi Member

    Liittynyt:
    01.07.2008
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    niinpä. Yks pässi myi mulle tälläsen paketin tasan kahella kympillä: amiga 500, lisälevyasema, joystick, hiiri, muuntaja, lisämuisti ja monitori.
    Mulla ku oli vanhojaki tavaroita ni nyt mulla 5 joikkaa, 3 hiirtä, 2 monitorii, 2 muuntajaa ja hemmetisti pelei.
     
  13. jaholapp

    jaholapp Guest

    Jep, netistä löytyviä .adf-tiedostoja (pelejä, ohjelmia) saa siirrettyä takaisin Amigalle, kun viitsii vähän kikkailla. Eikä ole loppujen lopuksi kovinkaan monimutkaista.

    Riittä ihan perus A500, mutta lisälevyasema helpottaa työskentelyä. Lisäksi tarvitaan ainoastaan nollamodeemikaapeli (esim. verkkokaupasta tällainen). Sitten vain liitetään PC ja Amiga tällä piuhalla.

    PC:hen siirto-ohjelmaksi käy vaikkapa 'ADF Sender Terminal'. Ensin kannattaa siirtää esim. 'transdisk' tiedosto PC:ltä Amigalle. Englanninkieliset ohjeet löytyy täältä.

    Transdisk (tai transwarp, transdisklong, jne...) sitten purkaa ja tallentaa adf-tiedoston sisällön alkuperäisessä muodossa Amigan levykkeelle. Ohjeet tähänkin löytyy googlettamalla.
     
  14. gitaristi

    gitaristi Member

    Liittynyt:
    01.07.2008
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No nii.. Oon ettiny Amiga 600 jo puol vuotta joka päivä netistä ja kirppareilta n. 2vko. välein. EI LÖYDY! Eli: Jos teillä on Amiga 600, tehkää siitä mulle tarjous, tai jos tunnette jonkun, kenellä Amiga 600 on, pyytäkää sitä tekemään tarjous meikäläiselle.
     
  15. gitaristi

    gitaristi Member

    Liittynyt:
    01.07.2008
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No älkääpä sittenkää. Ostin nyt sitte ton amiga 600:n
     
  16. gitaristi

    gitaristi Member

    Liittynyt:
    01.07.2008
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei ois kelää alkuperäsii pelei käyttämättöminä?
     
  17. gitaristi

    gitaristi Member

    Liittynyt:
    01.07.2008
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    siis kellää...
     
  18. gitaristi

    gitaristi Member

    Liittynyt:
    01.07.2008
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Nyt pitää kyllä sanoa että häpeän lähes kaikkea mitä olen sanonut viime vuonna (2008). Esim. just joku "Amiga 600 tietokone näppäimistö yhdistelmä" Hieman naurettavaa... nimim. tietämätön_siihen_aikaan
     
  19. swod

    swod Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2009
    Viestejä:
    321
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Amiga on vittumainen. Mulla on ollut kaksi Amigaa joista molemmat lakkasi pyörittämästä pelejä ts. peli ei lataudu. Itsestään semmoinen vika niihin tuli. Nyt pelaan ainoastaan Amigaemulaattorilla pelejä ja toimii hienosti. Voin myydä oman Amiga 500 koneeni johtoineen. pelejä ei enää ole.
     
  20. jaholapp

    jaholapp Guest

    Levyasemat niistä menee. Toki levykkeetkin voivat vioittua ajan kuluessa.
     
  21. gitaristi

    gitaristi Member

    Liittynyt:
    01.07.2008
    Viestejä:
    74
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Paljollas swod sen myisit?
     

Jaa tämä sivu