1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

NTSC miniDV-kasetti PAL-digivideokameraan?

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi viny 14.02.2004.

1. viny

viny Guest

Moro
    Onnistuuko tuo yhdistelmä.
    Kaverilla nauha joka kuvattu Mexicossa ja ny ois tarkotus polttaa levylle nauhan tuotos.
    Voiko kamera hajota tai...?

2.  
  3. Aziz

Aziz Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jenkkiformaatti ntsc:n ja Euroopan PAL:in erot ovat niin suuret että eivät sovi yhteen vaikka kuinka pakottaisi. Ainoa keino on päästä käsiksi miniDV nauhuriin joka on kyseistä jenkkiformaattia, ja kopioida kasetti sopivimpaan muotoon. Esimerkiksi jonkin mediapajan kautta. Lähes poikkeuksetta melkein jokaisessa isommassa kaupungissa on jonkinnäköinen av-paja, kaupungin tai yksityisen ylläpitämä. Näistä pitäisi löytyä apua.

Tsekkaa esim. www.digivideo.fi ja koita urkkia foorumilta onko paikkakunnallasi auttavaa kättä.

4. n_r

n_r Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hetko, siis miniDV kamerathan osaavat toistaa tuota NTSC formaattia, ymmärtääkseni jopa halvimmat. Jos eivät TV:hen niin kyllä se pitäisi FW-siirrolla sieltä tulla pihalle. Itse en moista ole tehnyt, mutta joitain artikkeleita olen lukenut jossa tuon on väitetty onnistuvat ihan OK. Seuraava vaihe, eli NTSC->PAL nmuunnos onkin sitten ollut se haastavampi.

5. pjh

pjh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tosiaan itse DV kaseteissa ei ole eroa, täysin sama kasetti toimii sekä NTSC ja PAL kameroissa. Osaako kamera antaa video-outista NTSC->PAL kuvaa selviää kyllä kokeilemalla ilman mitään rikkoutumisvaaraa.

Jaa tämä sivu