1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows näyttää väärän vapaan levytilan määrän

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi DasViper 12.02.2004.

  1. DasViper

    DasViper Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    117
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Käytetty tila: 47,7GB vs 43,0GB Eli tuossa on 4,7 gigan heitto. Pienenpi luku tuli, kun valitsin kaikki kovon tiedostot ja kansiot ja niistä ominaisuudet. Isompi luku on kovon ominaisuuksista. Eheyttäminen ei auta. Levy on NTFS. Monta kertaa kun olen ottanut jonkin pelin pois koneelta, niin levytilaa ei vapaudu yhtäkään megaa. Tarvitseeko tuosta edes välittää?
     
  2.  
  3. 8310

    8310 Member

    Liittynyt:
    27.04.2003
    Viestejä:
    96
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mullakin näyttää windowssi levytilan aina väärin kun poistan jonkun ison (esim. 4,7 gt imagen) tiedoston kovolta.

    Siihen auttaa kun pistät scandiskin pyörimään, ja kun 100% valmis niin valittaa että levytila on väärin ilmoitettu. Vastaa että kyllä kun kysyy että haluatko korjata ongelman.
     
  4. DasViper

    DasViper Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    117
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla on käyttis WinXP. Ei se valita mitään väärin ilmoitetusta levytilasta.
    Ei sillä varmaan loppujen lopuksi oo mitään väliä.
     
  5. RayGun

    RayGun Member

    Liittynyt:
    07.07.2003
    Viestejä:
    22
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni oli periaatteessa sama homma: 7 gigan osiolla oli tiedostoja vain 3 gigaa, mutta vapaana vain 500 megaa.

    Katso Ohjauspaneeli > Kansion asetukset > Näytä ja raksi pois kohdasta Piilota suojatut käyttöjärjestelmätiedostot. OK ja homma selvisi minulle.

    Siellä oli kaikki pagefile.sys-tiedostot yms. piilotettuna, joten niitä ei voinut valita...
     
  6. jmpk

    jmpk Guest

    Mulla jokin aika sitten oli "kadoksissa" 6 gt 40gigan levyltä, se näytti vain väärin. Käyttis on win 98 se.
     
  7. Welmeri

    Welmeri Member

    Liittynyt:
    21.06.2003
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Onko teillä käytössä Nortonin internet security tai jotain muuta systemworkin ohjelmaa? Noortonissa on sellainen ominaisuus että se säilyttää poistettuja tiedostoja tietyn ajan. itse huomasin tämn kun etsin tiedostoa, jonka olin poistanut, ja se löytyi jostain nortonin tekemästä tiedostosta. Nämä tiedostot voivat viedä aika rutkasti tilaa.
     
  8. DasViper

    DasViper Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    117
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo, just tyhjensin Nortonin "oman roskiksen" ja kas kummaa... Kaikilta kovoilta ja niiden osiolta vapautu tilaa muutamia gigoja.
     
  9. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    jep, toi on hyvä huomioida Nortonin käytössä. Oikeastaan se kannattaa ottaa vallan pois päältä: Norton auki -> Options -> klikkaa sitä "Advanced Tools" ja oikealla kohtaa "modify-> ruksi kohtaan "standard recycle bin" ja kohtaan "title" voi kirjoittaa vaikka Roskakori -> norton protection välilehti ja klikkaa sitä "empty protected files" -> purge all ja tämän tekee kaikille kovoille -> rastit pois kohdasta "enable protection" ja lopuksi Ok

    Toinen ärsyttävä toiminto on, kun oikeasta alakulmasta hyppää laatikko, jossa lukee suurinpiirtein "tiedosto odottaa skannausta" ja alkaa hirvee rutina ja kone hidastuu. Tuon saa pois, kun klikkaa ylhäällä olevaa "auto-protect" kohtaa ja valitsee Advanced -> rasti pois kohdasta "display alert when application is blocked" -> ok
     
  10. Tommi_1

    Tommi_1 Member

    Liittynyt:
    30.06.2003
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitoksia kaikille tää autto...Luulin et on joku virus koneella mutta norttonihan se vaan sähläs
     

Jaa tämä sivu