Sain näyttöni takaisin takuusta ja siihen oli ilmestynyt kaksi kuollutta pikseliä. Kun yritin katsoi beng nettisivuilta, en sieltä löytänyt kuinka monta pikseliä saisi olla. Googlaamalla sitten löysin nämä kaksi sivua 1 2. Niissä vain annetaan vähän ristiriitaista tietoa, joten kumpaakohan luottais. Olisko jollakulla muutenkin tietoa miten benq:lla toi näytön vaihtaminen onnistuu. Näyttö on G2400W.
BenQ:n takuu ei korvaa kovin hevillä pikselivirheellisiä näyttöjään. Karkeasti arvioiden pisteen tulee olla ruudun kolmasosien kuvitellulla keskiruutualueella. Jos pisteitä on kaksi, tulee niiden olla muistaakseni 7,5 tuuman sisällä toisistaan (tätä en nyt mene sanomaan varmaksi, kun en pääse tarkistamaan). Ostin itse G2200WT:n kuukausi sitten, ja kyseisessä laitteessa on yksi pikseli pimeänä erittäin häiritsevästi, mutta ei juuri ja juuri kuitenkaan tuon mainitsemani keskiruudun alueella. Olen ollut yhteydessä BenQ:n tekniseen tukeen sekä heidän pyynnöstään vielä heidän käyttämään huoltofirmaan, mutta eipä tunnu BenQ:n politiikka tässä kohtaa olevan kovin pitkänäköistä. Ei muuta kun sanaa vaan kiertämään, kuinka surkeaa laatua heidän tuotteensa ovat - ehkä sitten jossain vaiheessa muuttuu asiakkaan tärkeys prioriteettilistalla... Sanomattakin varmaan selvää, että en suosittele BenQ:n monitoreja! PS. Tällä viikolla hajosi työpaikalla yksi BenQ:n tykkikin, että silllä tavalla... HYVÄ BENQ!
Kannattaa ensiksi tosiaankin varmistaa vielä että meneekö takuun piikkiin vai ei. Millaisia kyseiset pixelit muuten ovat? Ovatko täysin "pimeinä" vai toistavatko vain joitain värejä?
Myöskään kaikki kuolleet pixelit eivät ole kuolleita, vaan "lamautuneita" "sammuksissa" "jumissa", näihin auttaa JScreenFix http://www.jscreenfix.com/ Osto paikkakin vaikuttaa näytön takuuseen ottoon jonkin verran, reilu vuosi sitten sain äidin 19" näytön kanssa ravailla Gigantissa muutaman kerran, kun eivät suostuneet muka ottamaan takuuseen näyttöä, missä oli kaksi vierekkäistä kuollutta pixeliä. Sanoivat vain "tarvitsee olla 4-5kpl ennen kuin otetaan", no hyväksi onneksi sain äidin näytön sitten takuuseen, pienen jankkauksen jälkeen. Kyseessä ei kylläkään ollu BenQ, mutta yleiskäsitystä tuostakin varmasti saa.
Itselläni oli jumittunut pixeli näytön oikeassa laidassa, pixeli toisti vain 2 väriä, olisikohan ollut sininen ja vihreä. Jos esimerkiksi piti mustaa toista, niin pixeli vain paloi valkoisena, joka oli todella ärsyttävää, ja sen huomasti heti. Itse sain korjattua pixelin niin että sammutin näytön, painoin mikin urosliittimellä pixelin kohtaa, ja painamisen aikana näyttö päälle, jolloin pixeli saattoi toimia/vilkkua jonkin aikaa kunnes meni taas toimimattomaksi. Tätä tein muutamia kertoja päivässä. Tuota toistin viikon ajan, jolloin loppujenlopuksi sain korjattua sen, nyt pixeli on toiminut jo pitkän aikaa ja näyttö täysin kunnossa. Noita eri taktiikoita löytyy paljon, joilla saattaa saada pixelit toimimaan, esim itselläni jscreenfix:istä ei ollut mitään apua, vaan tarvittiin "fyysistä" keinoa. Mutta jos läpäisee takuun ehdot, niin sitten ihmeessä takuuseen.
Joo, elikkä kyseessä on tosiaa jumittuneita pikseletä. Toinen on aika sivulla, mutta toinen on kirkkaan vihreä ja aika keskellä. Kokeilempa nyt ekaks tollasta ohjelmaa, ja jos ei lähde toimimaan, niin pitääpä sitä kai yrittää ottaa yhteyttä. Mitäs muuten RMA oikeen meinaa, en nyt ole varma mihin noista osotteista pitäis ottaa yhteyttä
No kokeilin tollast pikselin herätysohjelmaa, muttei siitä ollut apua. Otin sit yhteyttä sähköpostilla ja ja lähetin kuvan ja oli ihan tossa rajalla meneekö takuseen ja nyt pitäis 10 päivän sisällä tulla uusi. Yllätyin kyllä kuinka helposti toi kävi, yleensä on vieny ihan hemmetisti aikaa tälläset palautus hommat