Olen harkinnut vaihtaa nykyisen näyttiksen uuteen 4870 X2 ohjaimeen. Mutta kysymys koskee nyt virtalähdettä. Olen lukenut läpi varmaan 100 eri sivua kyseisestä ohjaimesta ja virrankulutuksesta. Jotkut sivut väittävät että 600 wattinen virtalähde ei riitä ja toiset taas että riittää mainiosti. Tietysti eri virtalähteillä on eri teho suhteet. Voinko siis olla varma että 600 w lähde riittää tälle ohjaimelle ja muille komponenteille joita koneessani on vai täytyykö uusia samalla virtalähde?
Itse en olisi aivan varma tuosta.. Fortron ei ole ehkä sieltä parhaimmasta päästä ja jos en nyt ihan väärin muista, niin tuo emon piirisarja taisi olla ihan kohtalainen tehosyöppö.. Muttamutta, kuten itse totesit 100 sivun lukemisen jälkeen; paha mennä varmaksi sanomaan mitään.. Riippuu kuitenkin useammasta eri tekijästää, eli voi toimia hyvinkin tai sitten ei.. Ainakin joidenkin vuosien takaisten Fortron-kokemusten perusteella sanoisin, että toimimattomuuden todennäköisyys on hieman isompi.. Paljonko tuo virtalähteesi antaa ampeereja 12V:n linjaan?
http://ati.amd.com/online/certifiedpsu/index.html Sieltä löytyy sellainen virtalähde jolla takuulla toimii.
Mallista riippuen Fortronisi +12V-linjasta irtoaa 42A, 44A tai 46A - kaikki riittävät oikein hyvin HD4870 X2:lle ja ylikellotetulle E8500:lle.
Oma virtalähteeni on FSP600-80GLC (600W) joka ei listan mukaan tue 4870 X2 mallia. Meneekö uuden virran ostoon? Listassa on paljon vaihtoehtoja jotka käyvät mutta mikä niistä olisi ylivoimaisesti paras mm. hinta/laatu suhteeltaan?
OK.. Mites ton ohjaimen lisävirta liittimet. Täytyykö ostaa joku adapteri koska virtalähteessä ei juurikaan esim. 8 pinnistä löydy.. Jostain molex jutusta olen kuullut.
Mites, jos tulevaisuudessa hankin 4870X2 kortin riitääkö nykyinen Zalman ZM600-HP 600W Heatpipe virtalähde kortille?
Riittää helposti. Virtapiuhakysymykseen: näyttispaketin mukana tulee tarvittavat adapterit virtaliittimien tekoon. Tuo 4870X2 taitaa ottaa yhden 6-pinnisen ja yhden 8-pinnisen liittimen.