Käynnistys ongelma

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Legitti 12.10.2008.

1. Legitti

Legitti Active member

Kiitokset:
    58
    Pisteet:
    78
    eli siis ostin HP Pavilion a6215.sc koneen jossa on Nvidia GeForce 8500GT (512mb) näytön ohjain. jostain syystä windows kuitenkin avaa koneen välillä (useimmin) Intel(R) 82945G Express Chipset Family nimisellä näyönohjaimella (perusohjain?) eikä siis tuolla Nvidialla joka on huomattavasti tehkkaampi. Myös kun tuolla huonommalla ohjaimella koneen avautessa, windowsin "suorituskyky tiedot" jää paljon pienemmiksi (3.8) kuin silloin kun kone joskus avaa sen Nvidialla (4.8).

Tässä vielä kuva kun kone on käynnistynyt huonommilla asetkusilla:

2.  
  3. schnappi

schnappi Guest

Käyppä biossista etsimässä sellainen kohta, joka disabloi tuon intrgroidun näyttiksen!?

Kummallinen ongelma tuo. :)

4. Legitti

Legitti Active member

Kiitokset:
    58
    Pisteet:
    78
    mielelläni sen tekisin jos vaan löytäisin.

ku koneen käynnistää niin tulee HP:n sininen ruutu mistä F10 painamalla pääsee tälläiseen setup:iin:

5. mrcheeky1

mrcheeky1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Primary video adapter kohdan muutat, sillä pitäisi lähteä pelittämään aina tuolla Geforcella. Tuon integroidun näyttiksen ajurit voisit myös poistaa ohjauspaneelista.

6. Legitti

Legitti Active member

Kiitokset:
    58
    Pisteet:
    78
    miten mä noi ajurit sitte poistan? ja kaikki?

ku oon koittanu jo vaihtaa PCI-E kohaks ja tallentanukki sen mut ei auta. nyt taas oon kyllä sillä puolella, ku randomilla pääsin

Jaa tämä sivu