Eli pisteitä tulee vakiokelloilla 3dmark06:sesta n.12,6k tälläisellä kokoonpanolla : Q6600, 8800gts (g92), g.skill 4x2gb 800mhz, abit IP35, xp pro. Ongelmana on että näyttiksen kelloja lisäämällä (core/memory) ei heru yhtään lisäpisteitä markista. Onko mulla vain huono yksilö joka ei yksinkertaisesti kellotu vai mikä on pielessä?
Ihan mielenkiinnosta kokeilumielessä, en aikoisikaan laittaa niitä pyörimään 24/7 vaan vain tuota 3dmarkkia varten. Haluaisin vain tietää maximipisteet mitä tällä kokoonpanolla voi saada. Paljonkohan pisteet nousisi jos kellottaisin prossun tuohon ~2,8Ghz. Onko tuo 12,6k minkälainen tulos, pitäisikö saada näillä osilla paremmin (siis vakiokelloilla).
Itellä oli vähä aikaa sitte lähes sama kokoonpano. Jos laitat prossun 3.0 GHz ja vähän näyttikselle kelloo ni kyllä jotain 14,5 k alat saamaan. Millä ohjelmalla kellotat näyttista? Oletko varma että kellotuksesi tallentuu?
Nykynäyttiksillä prossu on aina pullonkaula mark 06:ssa. Vantagea en ole kokeillut, mutta käsittääkseni se kyykyttää näyttiksiä sen verran hyvin että prossu ei vaikuta niin paljoa loppupisteisiin.
Prossua kellottaessa täytyy todennäköisesti ostaa uusi cooleri? Kellottelen nvidian omilla ajureilla, siellä semmoinen kohta kuin: Grafiikkasuorittimen asetusten säätäminen. Bootatessa kummiskin palautuu normaalikelloille.
Latasin Rivatunerin, laitoin kelloiksi corelle 740mhz ja muistille 1000mhz mutta tuollakaan ei mitään vaikutusta suorituskykyyn/3dmarkin pisteisiin. Taitaa vain olla niin että tätä yksilöä ei pysty kellottaa??
Vaihda RivaTunerista ne kellot haluamiksesi, ja sitten tarkista joko RivaTunerin omalla monitor-jutulla tai esim GPU-Z:lla että muuttuivatko ne todella. Sittenpähän tiedät edes että voiko tuota kellottaa En kyllä ole kuullut mistään "lukituista" korteista.
Ei sillä olekaan vaikutusta, kun prosessoriasi et ole vielä kellottanut. Se on se prosessori tällä hetkellä, mistä hirttää, ei näyttis. Kellota prosessoria, ja katso sitten.
Vinkki vain: Elä missään nimessä mene käpälöimään sitä tuulettimen välilehteä... Meni mulla melkein kortti ku ei ajurit osanna enää viritellä oikeaa RPM lukemaa kortille vaa löi pois päältä.
Eli siis jos kellotan prossua ja sen jälkeen näyttistä niin sitten rupeaa olemaan vaikutusta? Kyllä siellä GPU-Z:ssa näkyy uudet kellot kun olen ne rivatunerilla asettanut. -lazerr