1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nettiyhteys uskomattoman hidas

Viestiketju Virukset ja haittaohjelmat -osiossa. Ketjun avasi keilatus 09.10.2008.

1. keilatus

keilatus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eilen yhteys teki siis lähes stopin. Nopeus on normaalista vain n.1/60. Minulla on siis 2 konetta. Läppärin kans yhteys on normaali 8 meganen myös sillä piuhalla joka menee pöytäkoneeseen normaalisti. Mitään muutoksia en ole tehnyt boksin asetuksiin. Olen ajanut F-securen, Ad-awaren, Spybotin ja Malwarebytesin Anti-Malwaren. Viimeinen ohjelma löysi rekisteristä 2 kohtaa ja tuuppas karanteeniin.

Olen myös tehnyt järjestelmän palautuksen päivää ennen eilistä jolloin tämä tapahtui. Ei hyötyä. Missä ongelma? Virus, tms haittaohjelma vai voiko joku koneenosa tehdä kuolemaan? Muutoin kone tuntuu toimivan aivan normaalisti. Mitään ylimääräistä liikennettä ei näy, ylimääräisiä prosesseja en huomaa.

Lisättäköön vielä, että olen ajanut Ccleanerin niinku olen monta kertaa ennenki tehny.

Viimeksi muokattu: 09.10.2008
  2.  
  3. mozilla

mozilla Regular member

Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
  4. keilatus

keilatus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei apua. Pystyn kyllä päivittämään mitä sitten haluankin, mutta yhteys on aivan liian hidas joten hermoja se vaatii. Hyvä, kun Googlen jaksaa selaimella avata.

Koneessani on F-Securen palomuurit ja muut härpäkkeet.

Tai niin luulin. Viimeisin käynnistyskertani jälkeen kone ilmottaa et kompuutteri riski jne. Ei ollu palomuuria eikä anti-virusta käynnissä.

Päivitellääs mitä on tapahtunu.
    Läppäri siis toimii edelleen Wlanissa. Nyt ei löydä yhteyttä Lanin kans. Eikä tuu boksiinka valoa Lanin kohdalle. Voiko johto olla rikki vaikka siihen ei olisi koskettukaan?? Voiko verkkokortti olla rikki?? Vai onko virus??

Päivittelyä taas.
    Nyt alan uskomaan itsekin, että vika on kaapelissa. Löytää yhteyden, mut toimii pirun hitaasti. Huomenna kokeilen eri kaapelilla ja sillähän se selviää.

Päivittelyä..
    No niin. Yhteys toimi hienosti kaapelilla lauantain myöhäisillasta tähän hetkeen. Eri kaapelia yritettiin, boksia boottailtiin, Windows asennettiin kokonaan uudestaan. Muutama tunti noista tapahtumista eteenpäin ja kuin taikaiskusta yhteys alkoi pelaamaan hienosti. Tänään sitten ei.
    Vika ei siis ole koneessa, ei palveluntarjoajassa, ei kaapelissa... vaan? ASDL-laitteessako? Mistä moinen voisi johtua? Asetuksiin ei ole koskettu. Ja WLan toimii vallan mainiosti edelleen.

Tiedän, tämä kirjoitus on väärässä paikassa, mutta olisi sinäänsä typerää tehdä uusi topik, kun tänne olen kirjoittanut jo paljon.

Viimeksi muokattu: 13.10.2008

Jaa tämä sivu