1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows XP:hen muistin lisääminen?

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Dureq 10.02.2004.

  1. Dureq

    Dureq Member

    Liittynyt:
    10.02.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin lisää muistia koneseeni ja mulla on hieman ongelmia XP:n kanssa.
    Ennen päivitystä mulla oli konessa Spectekin PC2700 256MB muisti ja ostin
    rinnalle täysin samanlaisen. Nyt kun käynnistän koneen, niin memory test
    tunnistaa uuden muistin ( 512MB => ok), mutta kun windows alkaa käynnistyä niin
    se herjaa että HW on muuttunut ja että windows\system\config\system tiedosto on
    hävinnyt tai korruptoitunut. Olen melko varma että kummassakaan muistissa ei
    ole mitään vikaa, sillä olen testannut uutta muistia yksinään => toimii. Olen
    kokeillut myös laittaa muistit eri järjestyksessä. Käynnistäminen vikasietotilassa ei onnistu. Johtuisko ongelma XP:n fast boot:sta, jossa shutdownissa XP tallentaa muistin tilan levylle, ja käynnistettäessä vain lukee sen
    sieltä? Miten tämä fast boot saisi ohitettua?
     
  2.  
  3. realnerd

    realnerd Regular member

    Liittynyt:
    24.01.2003
    Viestejä:
    227
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En tiedä auttaako, mutta kokeileppa poistaa c:n juuressa(jos xp on c:llä) olevasta boot.inistä se /fastdetect
     
  4. handeran

    handeran Regular member

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    allekirjoittaneella on muutamia kokemuksia "samanlaisista"/"täysin vastaavista ja "yleensä yhteensopivista" muistipiireistä,ja ne eivät ole kaksisia(en viitsi tässä vuodattaa muistelmiani aiheesta saattaisin kirjoittaessa hajoittaa näppikseni!),kaksi muistipalikkaa samassa koneessa on epävarmempi yhdistelmä kuin yksi palikka,eli myy molemmat (rehumuisti)palikat ja osta tilalle yksi laadukas muistipalikka (tai Dual-Channel Kit) niin pääset kaikkein helpommalla(noita dual kittejä saa ainakin > http://www.jimmspc-store.fi kaupasta).
     
  5. chopper

    chopper Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    01.04.2002
    Viestejä:
    2,161
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    En tuota handeran juttua kyllä ihan noin vain niele, mulla halpismuisteja 3 kpl koneessa kiinni, kaikki eri kokosia eikä misään vikaa.
     
  6. handeran

    handeran Regular member

    Liittynyt:
    28.06.2002
    Viestejä:
    373
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    to chopper >
    en ole ketään käskenyt nielemään mitään ja tiedän useamman konetta jotka toimii 100% koko ajan green,spectec,yms halppis palikoilla varustettua,mutta olen jäljittänyt useamman ongelman epäyhteensopiviin muisteihin joiden ongelmat on saatu(kauppiaan analyysin jälkeen) puolitettua vaihtamalla isompi(malliston kallein on kuulemma paras)virtalähde,en väitä että olen 100% oikeassa mutta en myöskään myönnä että olen 100% väärässä,on nimittäin juuri työn alla yksi kone josta on vaihdettu power,näytönohjain ja prosessori ja silti tulee bsod tai jäätyminen tunnin sisällä,joten vika löytyy muisteista tai emosta(tai sitten kotelo on kirottu!).
    [edit=kiljotushärjöjä]
     
    Viimeksi muokattu: 11.02.2004

Jaa tämä sivu