Elikkäs mietin tässä että kun minulla on nyt 4gigaa ramia, niin tulisiko koneen nopeuteen huomattavaa eroa jos ostan vielä toiset 4gigaa lisää? (käyttikseni luonnollisesti on 64bittinen vista) Emolevynä on p5q pro, Prossu on e8400 ja näyttis hd 4850
Ei tule nopeutta lisää... Epäilen, että sinulla ei ole nytkään vielä kaikki 4gt käytössä koko aikaa..
nopeutta ei tule, ddr2 ja yli 4gt eivät juuri vain sovi yhteen. Olen kuullut, että siitä ylimääräisestä neljästä gigasta on jopa haittaa. edit: typo
Tuskin huomaat mitään eroa, ja myös itse olen kuullut että voisi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Testaa ihmeessä, jos on rahaa laittaa Kankkulan kaivoon.
niitä ei kannata ostaa, niiden tehoerot huomaa lähinnä erilailisilla testeillä, käytännön ero on olematon. Mielummin mielestäni sijoitat vaikka erilliseen prosessorin cooleriin ja rupeat kellottamaan, niin ja näyttistä voi kellottaa ilman mitään erillistä cooleria. Niin saa tosi hyvin lisää pelitehoa
hmm... Prossucoolerina humisee tuollainen xigmatek hdt-s1283 ja kellot ovat 3,7ghz. Näyttistä kellotellu tarpeen mukaan, nykyään ihan normit kellot. Noh sanotaan näin minulla on noin 100€ käytettävissä, miten saisin parhaiten rahalleni vastinetta? Paremmat/hiljaisemmat tuulettimet, vaikka parit noctuat?
Jos äänekkäät kotelotuulettimet on niin ainahan ne voi vaihtaa. Mutta onko ne rahat koneeseen pakko sijoittaa? Eikö mitään muuta tekoa niillä ole...