Aba120:n esimerkissä tuntui siltä, että kauppias oli tuhran pihi. Ainakin itselle tuli sellainen olo, että liikken piti varmistaa kaikin mahdollisin konstein se, että se todellakin oli rikkinäinen.
Itselläni meni 2 gigan miniSD rikki heti, kun se oli ollut kännykässä peräti 10 minuuttia. Eikun soitto myymälään ja sanoivat että testaavat siellä.
Ajetaan sitten takaisin myymälään (onneksi ei kaukana) ja sitten jonotetaan viitisen minuttia. Sitten annetaan se muistikortti ja myyjä selittelee jotain ja sanoo, että alustaa ja katsotaan, toimiiko silloin. Itse kyllä olin kokeillut useasti alustaa sen, mutta kone jumittui turhan useasti eikä koskaan tehnyt tehtäväänsä loppuun.
Noh, niin kävi kaupan "sedälle". Noh, eikun koko kone käyntiin ja sitten sitä aikaa taas kuluu mukavasti.
Vartin odottelun jälkeen myyjäkin suostuu myöntämään, että viallinen on ja heivaa koko roskan roskakoriin. Kummallista, sanon minä.
Onneksi painui takaisin takakoppiin ja haki sieltä (Alkuksi ostamani oli Kingston) SanDiskin 2 gigan kortin. Kiitin ja sanoin "näkyy" ja juoksin kauhusta kankeana pois.
Sain kyllä takaisin, mutta eikai tyhjän muistikortin täysalustus kestä varttia? Mitä muita se yritti koettaa.
Toki tämä kertomukseni oli paljon lyhyempi Aba120:n kokemiin aikoihin, mutta myyjien näköjään pitää kokeilla kaikkia konsteja, jotta rikkinäinen laite saataisiin jotenkin eduksi myymälle. Etsitään kovalla vaivalla vika, mikä voisi olla käyttäjän aiheuttama ja syyttämään. Tulee mukavat tulot myyjälle. Tai jos ei löydy, niin sitten heivataan monen pisteen kautta valmistajille ja kiukutellaan parikymmentä päivää.
Joo kiitos vaan Herra Myyrä ja Neiti Takku-Hoitaja, oppikaa arvostaan asiakkaita ENEMMÄN. Ja toki se Master Cheaf voisi ajatella niitä asiakkaitaan enemmän kuin rahavirtojaan.
(Teksti ei koske läheskään myyjiä, mutta jotain 80% minulle myyjistä ovat olleet äskeisin kuvauksen kaltaisia).
Enemmän käytetty kone:
AMD Athlon 64 4400+ @2,6 GHz| 2 GB RAM | nVidia GeForce 6100 | 160GB | Vista Home Premium
Harvemmin käytettävissä oleva kone:
Intel Quad Q6600 @3,0 GHz | 4 GB RAM | ATI Radeon 4850 512 mb | 500GB | Microsoft Home Premium
|