ongelmia crossfire sli liitännän käyttöön otossa ati radeon HD4850x2 kanssa

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Warfrog 04.10.2008.

1. Warfrog

Warfrog Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    elikkäs tarkoituksena on saada crossfire siltapalkki toimimaan ja toinen näytönohjain havaittua

emossa kiinni 2x ATI RADEON HD4850 näyttistä
    emo on asus p5q pro
    prossu intel E7200

catalyst control center asennette muutamaan otteeseen uudestaan ja ajureita päivitetty vähintään yhtä useasti mutta catalyst control center ei vain havaitse toista ohjainta eikä myöskään crossfire siltaa...

ohjeet ovat todella tervetulleita

2.  
  3. tyson

tyson Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hmm. Haluat crossfire SLI tilan toimimaan. Ei onnistu sitten kirveelläkään. Crossfire on AMD:llä, Sli Nvidialla. :)

Mutta kokeilepa päivittää emon ajurit näin alkajaisiksi. Sitten voisit tutkailla, laitoitko molemmille näyttiksille lisävirtaliittimen kiinni.

Jospa tämän jälkeen toimisi.

4. nikozjr

nikozjr Guest

jep eikös näitä lisävirtaliittiä pidä olla 4? eikös niit normaalisti ole 2virtalähteessä ja sitten yhden saa sillä adapterilla eli sun pitäs hommata viel toinen adapteri et saat lisävirrat korteille.

Emon ajurit sit saa pävitettyä nopeiten siltä CD.ltä joka tuli emo mukana.

5. tyson

tyson Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mistä löydät 4850 näyttiksessä 2 lisävirtaliitintä per näyttis? Itselläni on Sapphiren näyttis vakiokelloilla, enkä löydä siitä kuin yhden kuusipinnisen lisävirtaliittimen, vaikka kuinka kurkin tuonne kotelon sisään.

Emon ajurit kannattaa hakea jostain muualta, kuin CD:ltä. Olen melko varma, että netissä on ajureista tuoreempia versioita, kuin ne, mitkä ovat CD:llä.

6. Warfrog

Warfrog Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    tarkistin, yksi 6 pinninen paikka per näyttis... koitan nyt seuraavaksi laittaa emon ajurit uusiks

7. Matukka12

Matukka12 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    MItenkäs minulla ku on AMD prossu ja Nvidia 8600GS 512mb ni hyvinhan nämä toimii, vai koskiko tuo vain SLI tai CrossFireö?

JOs laitan itelleni Radeon HD 4850 ni eikös sen pidä toimia?

8. Kaakatus

Kaakatus Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Koskee vain SLI/Crossfire kokoonpanoja. Nvidian piirisarjoissa (emolevyllä) on käytössä SLi tekniikka ja Intelin ja AMD:n piirisarjoista löytyy Crossfire, jos siis koko emo on sellaiseksi rakennettu.

9. Matukka12

Matukka12 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitos selvennyksestä.

Voitko suositella, mitä kannattais ottaa Hd 4850 toxic 512mb eli hyvin ylikellotettu vai hd 4850 1gb vakio

P.S. Ei katos riitä tehot 4870 kortille

10. Kaakatus

Kaakatus Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei se lisämuisti tuossa tapauksessa juuri korttia nopeuta, mutta kellotuksenkin voi toki tehdä itse. Itse ostan aina halvimman kortin, ellei pienellä lisäpanostuksella saa parempaa jäähyä.

11. Matukka12

Matukka12 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    minä olen ny hieman sekaisin, kun en tiedä missä kellotus tapahtuu... Eikös se BIOSiin mennä ja valitaan sieltä sopiva alue ja pikkuhiljaa nostetaan sitä frekvenssia???

12. Bylsma

Bylsma Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Prosessorin ylikellotus tapahtuu päämääräisesti biossista mutta näyttiksen kanssa käytetään ohjelmia.

http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/421078

Viimeksi muokattu: 04.10.2008
  13. esko1337

esko1337 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osta pois tuo Toxic! Sehän on se OC versio, johon tulee vielä parempi tuuletin! Ja Muron mukaan hinta ei eroa oleellisesti perus 4850:sta. :) Osta se!

Jaa tämä sivu