Mikäs on oikein vikana kun laitoin juuri koneeseen toisen 8800 GTS 512mb näyttiksen, eikä oikein teho noussut paljoakaan? Olisiko vika virtalähteessä, ajureissa, taikka jossain muualla? Olen kyllä laittanut SLI connectorin paikoilleen, nVidian ohjauspaneelista laittanut SLI moden päälle, ja laitehallinta näyttää kaksi näyttistä, mutta silti ei pelit pyöri paljoakaan paremmin (niin että eroa merkittävästi huomaisi).
Tosi informatiivisesti oot sit tekstis kirjottanu. Mitään oikeita testejä tai fps lukemia, pelejä tai ohjelmia et luetellut ja toisen viestisi BUMP on vielä muistaakseni kielletty tällä foorumilla. Joten lue säännöt!
Ääääh........ No hei.. Näin saat parheiten ja about nopeiten tietää tehojen nousun ja eron 1 x näyttis verrattuna 2 x näyttis... Lataa 3DMark 05 tai 06... 06 kuulostaa ihan kivalt ku sul koneessaki hieman tehoa.. Toki voit Vantagenki ottaa... Se enemmä Vista alustalle tehty tyyppäys softa... Otat netin pois koneesta, sammutat kaikki ylimääräset softat ja sillain ja sit pyörität nyt vaiks sit ekaks markkia SLi modessa eli 2 x näyttis... Sitten sammutat.. netti kiinni vielki.. käynnistät koneen uusiks ja tätä enne toki laitat edelliset numerot johki muistiin... Nyt sulla kone auki jossa 1 x näyttis kun otit sammutuksen yhteydessä toisen pois.. muutat kaikki asetukset takas pois SLi modesta ja kaikki ohjelmat sammutettuna ajat taas karkkimarkin JA TÄMÄN JÄLKEEN vertailet hieman numeroita ja kirjotat tai pasteet tai miteperiikinä haluatkin sen tehä... alotetaan siitä
Anteeksi siis tuo ensimmäisen viestin epäselvyys ja tuo bump, mutta on hieman ärsyttävä ongelma tämä, kun nyt vaikka Crysistä jotkut pelaavat kahdella 8800 GTS 512mb näyttiksellä Very High asetuksilla täysin pelattavasti, kun minulla näitten kanssa se pätkii aivan käsittämättömästi. Testaan tuota 3DMark Vantagea ja laitan siitä sitten viestiä.
Oiskohan tuolla 32-bittisellä vistalla jotain osaa ongelmaan? Menee muistit reilusti yli sen muistiavaruuden.
Mielestäni 32 bittinen visva sai päivityksen, jolloin se tukee 4gb muistia. Mutta itse aiheeseen, sli EI ole kovinkaan tehokas tapa lisätä koneen tehoja. Se ei siis tuplaa näytönohjainten tehokkuutta, vaan ainoastaa lisäys on n. 10% luokkaa.
Jep, ei se SLI paljoa lisää tehoa tuo, siksi kukaan ei sitä suosittele. Enkä oikein viitsisi uskoa että Very highillä toimisi noilla näyttiksillä, sen verran huonoja ovat.
jos oikeasti haluat very higtilla pelata laita noi näytönohjaimet myyntiin. saat niistä jonkin verran sitten ostat Hd radeon4870. jos ei ole rahasta kiinni niin hd radeon 4870x2. ja sinulla on vista 32bit? ja vista tukee sen 4gigaa ramia. noniih... Näyttikse(t) vie sen 1GB ram muistia ja sulla on tuolla 4Gb ramia eli sulla on 3G ram käytössä koska tavallaa näytönohjain vien tuon 1GB paikan. Eikö olekkin näin jos olen oikein ymmärtänyt. Vista 64bittinen tilalle!!
Saahan sitä haaveilla tai sitten toisille riittää se 5fps. Omalla kokoonpanollakaan ei edes haaveilla very high-asetuksista kun high-asetuksetkin tökkii ajoittain vaikka viimeisintä rautaa onkin alla. Vertailehan niitä 3d mark tuloksia ja pistä lukuja tänne, niin nähdään onko oikeasti mitään pielessä.
No joo, elikkä vedin sittenkin tuon 3DMark06 läpi molemmilla tavoilla, eli SLI ja ilman, ja kyllä siinä on eroa noin pari sataa pistettä. Itse olin sitten kai siinä uskossa että tuolla saavuttaa jotain huimia parannuksia pelien pyörimisissä, mutta taisi olla vain turhaa hypetystä moinen. Kiitoksia avusta, ja en vähään aikaan hanki uutta näyttistä, tuon toisen näyttiksenkin sain niin halvalla että oli pakko ostaa. Jää se Radeon 4870 myöhemmäksi.
Kyllä tossa jotain pielessä on koska saan itse yhdellä 8800GTS yli 13000 pojoa kone täysin vakiokelloilla paitsi näyttia on tehdas ylikellotettu malli.
No en kyllä itse ainakaan tiedä mikä vika tuossa sitten voisi olla, ja kun Miika87:llä onkin parempi prosessori niin voiko se sitten vaikuttaa tuohon tulokseen?
Ei tossa mitään ihmeellistä ole. http://plaza.fi/muropaketti/artikkelit/naytonohjaimet/ati-radeon-hd-4870-x2-r700,1 tuolla on testituloksia, 4870, 4870x2, 4870 cross fire cross fire on vain 2618 pistettä nopeampi, ja varmasti kehittyneempi kuin g92 aikanen sli ole ilonen tohon yli tuhannannen pisteen parannukseen
Kyllä tossa minusta jotain vikaa on kun itse saan tällaset tulokset yhdellä 8800gts 512mb. 3DMark Score 14207 3DMarks SM 2.0 Score 6471 SM 3.0 Score 6108 CPU Score 3674 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=8894424