Lämpö näyttiksestä

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Digiface 03.10.2008.

1. Digiface

Digiface Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli mulla on R9550 näyttis (jossa ei siis ole lämpöanturia) ja siinä semmoinen Zalmanin heatpipe passiivijäähy. Ajattelin vaan, että kuinkakohan luotettavan tiedon saisi näyttiksen lämpötilasta, jos käyttäisin semmoista anturilla varustettua digitaalilämpömittaria, ja laittaisin sen anturin siihen passiivijäähyn päälle? Tai kenties itse näyttiksen päälle.

2.  
  3. Aeonus

Aeonus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuitenkin sen mukana ilmeisesti ( http://www.itreviews.co.uk/hardware/h776.htm "...Fan EQ automatically adjusts the fan speed according to the GPU temperature." ) tulee ohjelma joka saa sen jostakin selville, joten sukoisin että siinä on. Pitää vain löytää oikea ohjelma sen kertomaan. Olet varmaan kokeillut läpi SpeedFanit (kertoo minulla sekä PCI-E että PCI-näyttisten ytimien lämmöt) että GPU-Z muunmuuassa?

4. Digiface

Digiface Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voi olla että tuossa Abitin R9550:ssä on, mutta minun Club3D:ssä ei kyllä ole. Latasin sen GPU-Z:n, mutta ei missään näy lämpötilaa.

5. Aeonus

Aeonus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siinä tapauksessa pakko kai kokeilla jotakin ghettomittausta. Luultavasti paras kohta kokeilla lämpömittarin anturilla on joko heatpipe tai rivaston väli, kunhan varmistat ettei rivastolle tule silloin ilmavirtaa, jotta tulos olisi edes jotenkin verrattavissa ytimeen. Kunhan tuo näyttis osaa jotenkin sammuttaa itsensä tms jos se alkaa ylikuumeta, ettei kärvähdä :D
    Itsellä heatpipet lienevät tuon HR-03-jäähyn lämpimin kohta, se palikka ytimen päällä josta putket lähtevät ei ole läheskään niin lämmin.

Jaa tämä sivu