Miten mahtaa saada konvertoitua *.ac3 raidan ohjelmallisesti 6:ksi waw-tiedostoksi jotta saataisiin divx-leffoihin Dolby Digital-ääni?Minnetonkaaudio.com valmistaa tähän tarkoitukseen sopivia ohjelmia, mutta hinnat ovat sitä luokkaa että heikompaa hirvittää.Jos joku muukin on perehtynyt asiaan, niin kirjoitelkaa!!
Öh? Mitähän sekoilet oikein? DivX:ään voi puukottaa suoraan AC3-audion, ainoa mitä homma vaatii on AC3-filtterit/kodek koneeseen, jolla leffoja sitten halutaan myöhemmin katsella. Mitään WAViksi purkamista tarvi..
Mielenkiintoista.Millähän soitto-ohjelmalla tämä onnistuu?Mistä filtterit/codec saadaan ja kuinka asennetaan?
Käytännössä millä tahansa, itse käytän aina DivX-leffojen kanssa (kuten suurin osa muistakin maailman DivX-katselijoista) Microsoftin Windows Media Player 6.4:sta (eli ei sitä uutta valtavaa bloatware-roskaa), joka löytyy kaikista Windowseista kätkettynä (Start>Run>mplayer2.exe). Tarvitset sitten vain ne filtterit, jotka löytyvät esim tuosta: http://www.doom9.org/Soft21/Files/Audio/audiofilters.zip
Eli ohjelman suurus aiheuttaa närästystä. Se on nyt miten asiaa katsoo, itselläni ei ole ongelmaa asian kanssa. Sen sijaan Windows 98 on paska !
Tästä hommasta ei codecin asentamisen jälkeenkään oikein mitään. Millä ohjelmalla DRD on saanut ac3-raidan videotiedostoon ympättyä??Ei vaan natsaa asennuksia myöten meikäläisellä..olen vasta aloittanut näitä opettelemaan!!
AC3:n yhdistäminen AVIin on pala kakkua, Nandubilla. Ja toistoon audiofilters. Lisädataa, tavalliseen tapaan, doom9: http://www.doom9.org/divx__ac3.htm Ghostdog: No ainoa toiminto WiMP7/8:ssa 6.4:een verrattuna, jota joskus kaipaa on playlist-editori (tuppaan tunkemaan joskus pari sataa musavideota pyöritykseen HDD:ltä), mutta senkin pystyy kiertämään käyttämällä erillistä playlist-editoria (koska WiMP 6.4 osaa toistaa .m3u-listoja). WiMP 7 on käsittämättömän ruma IMHO ja valtava möhkäle -- tosin newbieille ja skinejä rakastaville varmaan mainio (itselläni on WinAMPissakin vain yksi skini BlueDawn instattuna .
Tuosta Surround äänestä sellainen pieni kysymys, että itse kun en omista vielä mitään surround kaiuttimia, niin toimiiko homma myös kuulokkeilla? Ja jos toimii, niin käykö SB 128 siihen?