GeForce 8600 GTS TV-out/Ajuriongelma

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Latukka28 26.09.2008.

1. Latukka28

Latukka28 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro,

Elikkäs GeForce 8600 GTS kortti löytyy kopan sisältä ja joko itse kortissa tai näppäimistön ja penkin välissä on vikaa ja haluaisin selvittää kummassa ennen kuin joudun törsäämään roppakaupalla rahaa uuteen korttiin.

Mulla on nyt jotkut esihistorialliset ajurit tässä, versioltaan 163.69, kun uusimmat taitaa tällä hetkellä olla tälle kortille 175.19. Ilmeisesti tästä johtuen joissain peleissä näkyy vihreitä läpinäkyviä neliöitä koko ruudun täydeltä, ruutu on kuin joku shakkilauta. Kyllä pelaamaan pystyy, mutta varsinkin hämärissä kohdissa ne on hyvin ahdistavia.

Ja varsinaisen ogelmaan: Kun lataan ajurit nVidian sivuilta, valitsen oikean korttisarjan, ja että tulevat Vista 32-bittiselle (joka itseltä löytyy) ja asennan ne. Asennus sujuu oikein hyvin ja sen jälkeen kun tietokone pyytää käynnistämään itsensä uudestaan, kaikki sujuu hyvin kunnes tullaan työpöydälle. Ensimmäiset ohjelmat, kuten F-Secure ja Messenger kerkeävät käynnistyä ja sitten kuin taikaiskusta koko tietokoneen ruutu pimenee :O Tähän ei sitten tepsikkään kuin vikasietotilan kautta ajureiden poisto ja sitten entisten asennus tai järjestelmän palautus. Eli pimeneminen ilmeisesti tapahtuu sillä hetkellä kun ajurit "käynnistyvät"? kai?

lisätietoa jos olisi apua:

Aikanaan kun koitin saada televisiota toimimaan S-Videokaapelin kautta niin tietokoneenkin ruutu pimeni kun koitti asettaa TV:n toissijaiseksi näytöksi (tai itseasiassa siinä vaiheessa kun signaalimuodoksi vaihtoi NTSC:n sijasta PAL:n, jonka jälkeen se onkin pimennyt jo asetusvaiheessa). Enää tästä ei ole kuitenkaan harmia kun on littutv DVI liitännässä. Saattaa kuitenkin liittyä jollakin tapaa pääongelmaani?

Voikos se liittyä asiaan kun nVidia ohjauspaneelista löytyy edelleen vaihtoehtona TV, tämän päänäytön sekä littuTV:n lisäksi? Miten sen sais sieltä pois? S-Videoliitännässä kuitenkaan mitään ei ole ollut kiinni pitkiin aikoihin.

Voisiko esim uusien ajurien asennuksessa uudet ajurit asettaa TV:n kuin luonnostaan käyttöön joka johtaa sitten ruudun pimenemiseen? Auttaisiko siihen jos TV:n saisi jotenkin pois sieltä näyttöluettelosta?

Kiitoksia vastanneille jo etukäteen, olis kiva saada apua kun pitkään olen potenut tätä ongelmaa :(

2.  
  3. Latukka28

Latukka28 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko niin hankala kysymys jottei kukaan osaa vastata :'(

4. Falconzz

Falconzz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oletkos poistanut nuo vanhat ajurit, ennen kuin aloitat asentamaan uusia ajureita(myös kansiot bootin jälkeen)?
    Ja itse en käytä uusimpia ajureita, koska uusimmat ajurit laskivat fps:ää wc3 noin 10-20. Eli kannattaa myös kokeilla hieman vanhempia kuin nuo uudet.

Viimeksi muokattu: 16.10.2008
  5. Latukka28

Latukka28 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä on vanhojen ajurien poistoakin tullut lukemattomia kertoja kokeiltua, ja myös useampia ajureita, myös muita kuin uusimpia. Tuota kansioiden poistoa en olekaan tainnut vielä kokeilla, kokeilempa välittömästi.

6. Latukka28

Latukka28 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Yritys jäi yritykseksi ja niinhän se ruutu taas pimeni uusien ajurien asennuksen jälkeen heti kun messenger ja f-secure oli kerennyt työpöydälle hypätä :S

7. Latukka28

Latukka28 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mitähän tälle oikein seuraavaks osais tehdä?

8. Falconzz

Falconzz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse lähtisin poistamaan messengerin ja Fsecuren ja katsomaan mitä sitten tapahtuu.

9. Latukka28

Latukka28 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mutta miksei se sitten sekoa jo näillä vanhemmilla ajureilla jos se siitä on kiinni :( ?

Itse olettaisin että se on juuri se ajureiden käynnistyminen joka näyttiksen sitten kaataa? Vai? En kyllä ole mikään hai näiden tietokonehommien kanssa. Taitais melkein helpommaks tulla koko koneen formatoiminen ku lähtee F-Securen kanssa rämpläämään kun se vie kuitenkin tunteja ja 82 boottia.

10. Falconzz

Falconzz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mm, no Fsecure on tunnetusti raskas ohjelma ja muutenkin hirveä. Mutta itse en oikeen keksi muunlaista ratkaisua..

11. Latukka28

Latukka28 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro taas pitkästä aikaa. Tämä nyt menee jo hieman ohi aikeenkin, mutta formatoin nyt tässä eilen koko höskän ja saman tien kun koetin jotain näistä uusimmista VAKAISTA näytönohjainajureista, oisko joku 178.xx, asentaa, tapahtui edelleen sama. Nyt siis sain onnenkantamoisen myötä asennettua 163.75 ajurit, jotka ovat siis muinaiset, mutta sentään toimii jollain tapaa, heräsi kysymys:

Miksi NVIDIA-Ohjauspaneeli kertoo minun tietokoneessani olevan kiinni LCD näyttö, VGA:piuhalla vedetty LCD TV, ja näiden lisäksi vielä normaali TV :O Vaikka TV:tä ei kiinni ole koko koneessa ollut miesmuistiin. Minkä ihmeen takia tämä luulee niin? Onko S-videolähtö rikki? Miten saan koneen tajuavan ettei siinä ole mitään tai vaikka disabloitua koko S-videolähdön?

Saattaa kuulostaa tyhmältä miks tämmöstä edes mietin mutta olen tosiaan niin kauan paininut tämän asian kanssa että haluan selvittää mistä on kyse. Ei luulis mitään rekisterijäänteitä olevan kun koko kone on siis formatoitu eilen.

Jaa tämä sivu