Omituinen fps ongelma peleissä.

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi XViX 26.09.2008.

1. XViX

XViX Guest

Mulla on ati hd sapphire 3850 512 mb. Pelaamista tuntuu vaivaavan omituinen fps ongelma. Oli sitten peli uusi taikka vanha. Asetukset korkealla taikka alemilla. Fps peleissä pysyy suurinpiirtein samalla tasolla (20-30fps) mikä ihmetyttää. Kyl vanhat pelit pitäis pyöriä mainiosti.On uusimmat ajurit sekä v-sync pois päältä ati catalyst valikossa. Prosessori on phenom 9500 ja virtalähde 700wattinen kolme 12v 18amp. GPU on ihan oikeessa paikkassa PCI express 16x väylässä.
    Latasin rivatunerin ohjelman ja kattelin siitä näyttöohjaimen toimintaa. GPU toiminta oli noin 20-50% välillä oli sitten crysis, witcher, mass effect taikka joku vanha peli kuten battlefield 2, morrowind, oblivion. Ja kaikissa fps on 20-30 ympärillä, resoluution vaihtaminen ei näytä tuovan paljoakaan eroa. Missä mahdollisesti ongelma olisi? Itse en ole kuullut vastaavasta ongelmasta aikaisemmin. Kysellyt ati omilta foorumeilta ja muualta kyllä, muttei kukaan osannut vastata. Parissa benchmarkissa näytönohjain on näyttänyt toimivan ihan niin kun pitäiskin kuten fur mark 40-50 fps ja monster hunter frontier 70-90 fps. 3dmark06 testissä sain sm 2.0 noin 2900 pistettä, sm 3.0 noin 3200, prosessori sai noin 3000. Verrattuna muihin saman kortin omistajiin mulla oli noin 1000-1400 pistettä vähemmän. Onko vika prosussa? Miten on mahdollista ettei vanhatkaan pelit toimi korkeamalla ruudunpäivityksellä sitten, GPU activity menee vaan alemmaksi. Kummassakin testissä, fur mark:issa ja monster hunter frontier näytönohjaimen aktiivisuus oli 100%...ainut kerta kun kortti anto korkeampaa ruudunpäivitystä kuten pitäisikin. Onko mitenkään mahdollista hallita taikka väkisin nostaa näytönohjaimen aktiivisuutta minkään ohjelman kautta?....

2.  
  3. mrcheeky1

mrcheeky1 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Onhan uusimmat näyttiksen ajurit?

Jaa tämä sivu