Olisi sellainen ongelma kuin että siivoisin tänään tietokonetta ja nyt sain koko E aseman tyhjäksi, mutta en pysty poistamaan sitä XP kautta, että voisin sen alustaa XP näyttä, että E asema on järjestelmäosio ja C asema (josa on windows) on käynnistys asema. Miten saan työn järjestelmäosion poistettua, että voin alustaa sen?
Ainakin WinXP:n asennus-CD:n avulla voi poistaa kiintolevyltä osiot: http://support.microsoft.com/kb/313348/fi
Seurasin noita microsoftin ohjeita, mutta nyt tuli uusi ongelma. Asennus levy väittää että tuo minun E asema olisi C, jossa lukee älä koske, mutta se on tyhjä. Ja sitten C asema olisi E asema, mutta Voiko tuon C aseman poistaa (joka on tyjä ja lukee älä koske). Kone kun ei ole minun, niin viitsi ottaa riskiä, jos vaikka windows ei toimikkaan enää sen jälkeen? Olen kyllä varmuuskopioinut kaiki tärkeät varalta, mutta niiden laittaminen kuntoon olisi sitten toinen asia. Joten jos tuon C aseman nyt poistaa, niin sekoaako windows siitä ja ei suostu enää toimimaan?
Tuota ajattelinki. Saako tuon järjestelmä aseman siirrettyä samaan asemaan jossa windows on? En edes tiedä miten se noin on voinnut edes mennä viime windows asennuksena :O ?
Jos Windows on asennettu ensisijaisella (Primary) osiolla olevalle asemalle, niin voi olla mahdollista. Jos se on asennettu jatko-osiolla (Extended) olevalle asemalle, niin ei taida olla mahdollista. Sen näkee Tietokoneen hallinta -> levynhallinnasta (diskmgmt.msc).