Elikkä oon kyhänny oman videon Windows Movie Makerilla, ja tahtoisin laittaa sen esim. YouTubeen. Miten tallennus toimii, että sen saa nettiin? Toivottavasti ilmasin ongelmani ymmärrettävästi.
Pilaileeko nurmoon mies? Flashinä? Youtubeen? Ja MovieMakerillä? Soot nurmoosta, älä sä muita narraa. YouTube accepts a wide range of video file formats such as .WMV, .AVI, .MOV, and .MPG Ja Suositus ohjeet, että mahd. moni ne näkee oikein. Käytetyimmät codecit jne. YouTube can accept almost any video format for upload, but for most users we have found the following settings give the best results. * Video Format: MPEG4 (Divx, Xvid) * Resolution: 640x480 pixels * Audio Format: MP3 * Frames per second: 30 * Maximum length: 10 minutes (we recommend 2-3 minutes) * Maximum file size: 1 GB Movie Makerissä on opastus tallennukseen. Joku nettiin tallenuskin on. Mutta talletat se kovolle ensin. Näät tiedostokoon, onko kelvollinen yms. Älä talleta "HD" laatua, youtube pienentää ylisuuret resoluutiot. Menee vaan turhaan aikaa kun siirät sen youtubeen. 480x360 on videon koko siinä selain ikkunassa. Niin suurin varmaan noi videot katselee. Sekin resoluutioksi alkuun riittää. Alun kyhäilyjen jälkeen. Hyvää videota joku voi koko-ruutu-tilassa ehkä katsellakkin. Ja tosiaan valmis video kirjautumisen jälkeen, upload toiminasta, selaat kovolta sen tiedoston ja "puhallat" sen youtuben serverille.
Mä tallennan aina kaiken .avi:ksi työpöydälle. Nettisivuilla yleensä semmonen tyhjä kenttä johon laitetaan se polku, painan aina browse, meen työpöytä ja klikkaan sen tiedoston siihen ja painan upload.
Miten saan muutettua tuon windows movie maker filun niin että sen voi katsoa media playerilla ja että sen saisi youtubeen? Kun sitä pelkkää projektia ei voi laittaa vaan pitää olla se itse video. Mite tää onnistuu?
Lataa se projekti Movie Makerille ja valitse sitten "Tallenna elokuvatiedosto" ja tallennuspaikaksi "Oma tietokone". Video tallentuu wmv-muotoon ja voidaan sitten katsoa Media Playerilla.
wmv on tiukempaan pakattua videota. Menee semmoisenaan youtubeen, mutta Mac tai Linux käyttäjille voi Mikkisoftan tiedostomuoto olla näkymätön. http://www.microsoft.com/windowsxp/using/moviemaker/create/savetopc.mspx 4.-kohdan 'show more choices' saat listan josta löytyy avi. Se on yleisempi formaatti. http://www.windowsmoviemakers.net/Tutorials/HowToExportSaveMovie.aspx