1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nokia N73 Music Edition vai Nokia 6120 Classic?

Viestiketju Yleistä keskustelua kännyköistä -osiossa. Ketjun avasi vihviuh 17.09.2008.

  1. vihviuh

    vihviuh Member

    Liittynyt:
    08.09.2008
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä tarvisin nyt apua teiltä. Kumpi näistä puhelimista kannattaisi itselle hankkia? Aika samanlaiset ominaisuudet, mutta kertokaa kumpi mielestänne on parempi?
     
  2.  
  3. henr1

    henr1 Regular member

    Liittynyt:
    10.06.2008
    Viestejä:
    116
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minä ottasin n73:n tarkemman kameran ja suuremman näytön takia.
    Voit myös Nokian sivulla verrata laitteita keskenään.
     
  4. vihviuh

    vihviuh Member

    Liittynyt:
    08.09.2008
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Niin olen ajatellut tuota kamera asiaa. Mikään muu ei taida olla parempaa tuossa 6120 paitsi siinä on enemmän värejä näytössä.
     
  5. asator

    asator Member

    Liittynyt:
    06.08.2008
    Viestejä:
    36
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ei oikeastaan ole, mutta tuo 6120 classic on pienempi (johtuu osalta näytön koosta) ja kevyempi kuin N73. Siinä 6120:ssa on HSDPA jota ei löydy N73:sta. N73 Music Edition on minunkin mielestäni kuitenkin parempi valinta, koska siinä on se isompi näyttö ja parempi kamera ja parilla kaverilla on ainakin toiminnut hyvin tuo N73 ME.
     
  6. Larmuska

    Larmuska Guest

    Mulla on molemmista kokemuksia. Tässäpä molempien plussat ja miinukset

    N73
    + Kamera automaattitarkennuksella
    + Näytön koko
    + Akunkesto
    - Käyttis (vaatii hieman säätämistä että toiminta pysyy jouheana)
    - Joystick (tosi näppärä, mutta todella vika herkkä)
    - Nokian oma datakaapeliliitin

    6120c
    + Pieni koko
    + HSDPA
    + Käyttis toimii paremmin kuin N73
    + MiniUSB-liitin
    - Akunkesto
    - Takakuori löystyy helposti
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 18.09.2008
  7. vihviuh

    vihviuh Member

    Liittynyt:
    08.09.2008
    Viestejä:
    42
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kiitoksia vastauksista! Mutta Larmuska kerro kumman ottaisit nyt jos saisit päättää uudeksi luuriksi itsellesi? Kuinka herkkä se joystick sitten loppujen lopuksi on?
     
  8. Larmuska

    Larmuska Guest

    Itselläni joikkari kesti puoli vuotta, oli aurinkolasikotelon kanssa samassa taskussa ja jotenkin pääsi painautumaan.. tämän jälkeen se kyllä toimi mutta siitä puuttui "näp"-tuntuma, eli välys painettaessa. Sittemmin se palautui normaaliksi ja tekee tätä satunnaisesti. 2/3:lla N73 omistajista ketkä tunnen on irronnut koko joikkari.

    Tällä hetkellähän N73 ja 6120c ovat samssa hintaluokassa, eli molemmat irtoavat 200€. Vielä vuosi sitten olisin valinnut N73, vaikkakin sen tappi on kehno ja käyttis hidastelee. Itse olen aika aktiviinen käyttäjä ja päivässä tulee surffattua ja mesetettyä aika reilusti. Kuvia on satunnaisestikin mukava ottaa, koska niiden laatu näyttää hyvältä internetissä, toisinkuin 6120c kuvat jotka ovat aika turhia muualla kuin kännykän näytöllä. Nytkin voisin valita N73 mutta...

    .. N73 on todella vanha malli.. täyttää kohta 3vuotta. 6120c oli vähän välimalli. Nyt valitsisin jotain uutta ja mullistavaa.. kuten mahtavia ominaisuuksia täyteen pumpatun Nokia N78, tai sitten hieman vanhemman N81.. myös käytetty Nokia E61 houkuttaisi.
     

Jaa tämä sivu