Käyttäjätilien kanssa häikkää

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi keijoks 14.09.2008.

1. keijoks

keijoks Guest

Eli eli, tässä yksi ilta aloin sulkea konetta, kun kone ei enää vastannut mihinkään, ja jouduin sulkemaan virtanapin kautta. Seuraavana päivänä työpöydältä oli hävinnyt melkein kaikki pikakuvakkeet, peleistä savet, yms. kunnes katsoin tuonne Documents and Settings - kansioon, missä ne olivat entisen käyttäjätilin alla, jota ei enää ole olemassakaan, ja sinne oli tullut uusi käyttäjätili, vanhannimi.Q6600 niminen. Mikä tässä on vikana, saanko entisen tilin vielä jotenkin takaisin, mistä tämä johtui, yms. muuta mukavaa rupattelua, kiitos. Kyseessähän on siis Windows XP Service Pack 3.

Veikkaisin että tuo Q6600 tuli tuosta Intelin Q6600 prossusta mikä löytyy, mutta mitenkä tämä tekisi uuden käyttäjätilin ja deletoisi entisen? Viiruksia koneella ei pitäisi olla, enkä ole koskaan kuullutkaan viiruksesta joka tekisi noin.

2.  
  3. keijoks

keijoks Guest

Eikö kukaan osaa auttaa?

4. L00P

L00P Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joskus olen törmännyt samanlaiseen ongelmaan ja silloin loppupeleissä syypääksi varmistui viallinen muistikampa.

Kaikki tiedostot on siis tallella alkuperäisen käyttäjän alla, mutta windows ei käytä tätä käyttäjää, vaan uutta "vanhanimi.Q6600" käyttäjää.

Itse varmaankin loisin uuden käyttäjän johon kopioisin kaikki tiedot/asetukset, joita tarvitsen, noilta kahdelta käyttäjätililtä. Kun uusin käyttäjätili on toimintavalmis (asetukset kunnossa ja tiedostot tallessa uuden käyttäjätilin alla) ja testattu toimivaksi voi nuo kaksi vanhempaa tiliä sitten poistaa.

Tämä kumminkaan tuskin korjaa vian aiheuttajaa.
    Kuten tuossa aiemmin sanoin, että itse törmäsin vastaavanlaiseen tapaukseen jokunen vuosi sitten. Ensin ilmaantui juurikin tuo ongelma ja myöhemmin muutaman kuukauden päästä alkoi kaatuilu yms. yms.

Joten kannattaa ainakin ajaa muistitestit läpi, että muistit ovat varmasti kunnossa.

5. keijoks

keijoks Guest

Ömmm... Muistitestit? Milläs ohjelmalla tämä tapahtuu?

6. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118

Jaa tämä sivu