elikkästä itsellä kun on tuo 939 kantainen +3500 prooressoori niin jos "päivittää" +3600 x2 ytimelliseen niin tapahtuuko mitn muuta kuin että prosessorini on nyt kaksiytimellinen ja lompakossa lovi? ja sitten toinen... miksi ei ole järkeä ostaa ddr3 omaavia muisteja vielä? koskas niitä pitäis ostaa? ja kuinka paljon käytössä on eroa jos ostaa 1150mhz muistia verrattuna 800mhz muistiin?! eli paljonkos tämä megahertsi vaikuttaa? ... jos ei kukaan jaksa vastailla niin laittakaa edes linkkiä jonnkein sivuille (muualle kuin google)
Koska nykysovellukset osaavat hyödyntää kahta ydintä laajalla rintamalla, voidaan sanoa että prosessoriteho tuplaantuu. Tosin mitään mahdottomia ei kannata maksaa. Tuo muistien nopeus ei käytännössä vaikuta kuin jossain testien pisteissä. Ja jos DDR3 maksaa kaksi kertaa sen mitä DDR2, niin ei ole todellakaan järkevää ostaa sellaisia.
kiitossia vastauksista... ajattelin ostaa tuommoisen +3600 x2 70€ hintaan mielestäni se ei ole paha hinta jos saa taas vuoden lisäaikaa koneelle
Osta kerralla tehokkaampi esim AMD Athlon X2 6000+ 3.0GHz maksaa Bulldog.fi ssä 80e kymppi lisää ja tehoja melkeen kolminkertaisesti
Aika paha hinta tuo kyllä on nykyaikana, mutta jos vuoden päästä on suunnitelmissa uusi kone ja tällähetkellä ei ole budjettia isompiin uudistuksiin, niin saat tuolla sinniteltyä sinne asti. SteelHamr on oikeilla linjoilla, toisaalta päivitys tulee maksamaan "hieman" enemmän, koska tuohon pakettiin pitäisi ostaa myös uusi emolevy ja muistit, koska tuo 6000+ on AM2 kantainen.
Maksetaanko teille tästä ... jätkät laittaa ostaan uusia tuotteita ei prkl!! "ja edellisen komenttiin löytyy vastaus jimm´s pc-storesta" no juu no joo...
Tekniikka on mennyt eteenpäin sellaista vauhtia että tuo vanha tavara on jopa kalliimpaa kuin uusin jos sitä vielä jostain saa. On tullut pci-e väylä, ddr-2 muistit ja dualcore+quadcore prosessorit. Jos rauta on niin vanhaa ettei noita kaikkia löydy niin on kyllä huono neuvo jos ei neuvo ostamaan uudempaa rautaa. Komponenttien hintataso on tullut alaspäin kiivasta vauhtia. Se tarkoittaa sitä että rauta vanhenee hirvittävän nopeaa vauhtia. Se on kieltämättä jonkin verran vaikea ymmärtää.
Itse olen karvaasti huomannut että monesti vanhaa päivittäessä köyhtyy helposti sen verran kuin olisi ostanut kerralla uudempaa rautaa enemmän, eikä tehoja kuitenkaan löydy läheskään sen verran kuin rahaa on laittanut..
totta että joutuisit laittaa aika paljon uusia osia mut itsekkin olin aluksi päivittämässä vanhaa konetta jossa oli 2000+ amd:en rossu jolla ei pyöriny juuri mikää enää..niin jos olisin päivittänyt sitä olisi ollut vaikeampi löytää osat ja esim vanhat muistit on kalliimpia kuin ddr2:set joten mietin hetken ja laitoin kerralla kaikki uusiksi..kallista oli mut en kadu yhtään koska nyt on ihan hyvä kone jolla pyörii uudet pelit yms..
päivitys kyllä kannattaa mutta joku kiskoo kyllä aika kovaa hintaa prossusta itse en ainakaan yli 40€ maksais tuosta. jos et saa tingattua niin melkein voisi kitkutella ja laittaa sen 70€ säästöön ja siihen semmonen 150€ säästät lisää niin ostat uuden laudan, muistit, prossun, ja kovon.